گازرسانی به واحدهای صنعتی کردستان 77 درصد رشد یافت


گازرسانی به واحدهای صنعتی کردستان 77 درصد رشد یافت

سنندج - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: میزان گازرسانی به واحدهای صنعتی استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 77 درصد رشد داشته است.

احمد فعله‌گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۴۰۶ واحد صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است در حالیکه این رقم در آغاز فعالیت دولت یازدهم یک هزار و ۳۵۷ واحد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در قالب مصوبه شورای اقتصاد ۵۴۰ واحد صنعتی در استان گازدار شده است، افزود: با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی، گاز طبیعی جایگزین ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در مجموع یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی استان در قالب مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود که قرار است در این راستا امسال ۱۳۳ واحد صنعتی گازدار شود.

فعله‌گری به دشواری کار گازرسانی در استان با توجه به شرایط جغرافیایی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ طول شبکه‌گذاری گاز طبیعی در استان ۶ هزار و ۹۳۹ کیلومتر بود اما در حال حاضر این عدد به ۱۰ هزار و ۹۶۷ کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد انشعاب‌های گاز در استان ۲۱۱ هزار و ۲۲۰ فقره و اکنون ۲۷۵ هزار و ۲۰۱ مورد است، اضافه کرد: تعداد مشترکان نیز در این مدت از ۳۷۹ هزار و ۷۷۷ مورد به ۵۴۰ هزار و ۶۹۲ مشترک در سال جاری افزایش یافت.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند. این استان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۹ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی