روزگار فلامینگوها در دریاچه بختگان فارس نسبتا خوب است 


روزگار فلامینگوها در دریاچه بختگان فارس نسبتا خوب است 

شیراز - ایرنا - فلامینگوهای دریاچه بختگان استان فارس که از مناطق سردسیر سیبری و نواحی شمالی به این دریاچه مهاجرت می کنند این روزها با یاری باران های سیل آسای بهار و زمستان گذشته و حقابه رها شده از سد درود زن روزگاری نسبتا خوب و مناسب می گذارنند و زیست و جوجه آوری این گونه کمیاب پایش می شود.

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس روز دوشنبه با بیان اینکه زیست فلامینگوها در دریاچه بختگان تحت پایش است اعلام کرد: هدف از انجام این پایش برآورد جمعیت جوجه آور و دیده بانی وضعیت آنها در فصل تابستان و تا زمان پرواز جوجه ها است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه گفت: بارندگی های امسال و سال گذشته و رهاسازی بخشی از حقابه تالاب بختگان در فصل زمستان به ماندگاری آب کمک کرده و در آخرین برنامه پایش که با کمک پهپاد در ۲۱ تیرماه انجام شده وضعیت پرندگان در حال حاضر مناسب گزارش شده است.

وی همچنین افزود: از روستائیان حاشیه تالاب درخواست می شود در صورت مشاهده جوجه ها در حاشیه کشتزارها مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

تالاب بختگان با وسعت ۸۴ هزار هکتار در شهرستان نی ریز واقع شده و از زیستگاه های جوجه آوری فلامینگو در کشور است. سد درود زن در بالا دست این تالاب در شهرستان مرودشت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز