60 درصد بیماران فوتی کرونا در گلستان بیماری زمینه‌ای داشتند


60 درصد بیماران فوتی کرونا در گلستان بیماری زمینه‌ای داشتند

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام اینکه 14 شهرستان این استان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: 60 درصد بیماران فوت شده بر اثر بیماری کووید 19 در گلستان دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

دکتر عبدالرضا فاضل روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: فقط در روز گذشته ۲۲ نفر از اهالی استان گلستان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

وی که همزمان با قرمز شدن شرایط بهداشتی در تمام شهرستانهای ۱۴ گانه استان گلستان به سبب کرونا سخن می‌گفت، اضافه کرد: از مجموع افراد مبتلا تاکنون، حدود ۳۵ هزار نفر در طرح غربالگری شناسایی و مراحل درمان خود را در خانه سپری کردند و حدود ۱۰ هزار نفر دیگر در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین به بستری‌ بودن ۳۰ کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت که تاکنون ۱۲ کودک گلستانی به علت این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی افزود که بیشترین رده سنی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گلستان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه به برخی کمبودها و مشکلات زیرساختی حوزه درمان استان اشاره کرد و گفت: کمبود تخت بیمارستانی، دستگاه اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن از جمله چالش‌های اصلی درمان بیماران کرونایی گلستان است.

وی همچنین گفت که در زمان حاضر ۶۸۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در گلستان بستری هستند که حال ۴۴ نفر آنها وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دیروز ۲۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند که آماری نگران کننده و نیازمند توجه و مراقبت هرچه بیشتر مردم است.

دکتر فاضل با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان افزود: از این تعداد و در مرحله اول شیوع این بیماری در اسفند ماه، هزار و ۵۰۰ تخت به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافت.

به گفته وی شهرستانهای گنبدکاووس و گرگان به ترتیب با ۲۷۳ و ۱۴۵ بیمار آلوده‌ترین مناطق استان گلستان از لحاظ شیوع کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز دوشنبه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت