شیوع کرونا باعث قطع بیمه تامین اجتماعی افزون بر هفت هزار نفر در یزد شد


شیوع کرونا باعث قطع بیمه تامین اجتماعی افزون بر هفت هزار نفر در یزد شد

یزد- ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: شیوع ویروس کرونا تاکنون باعث قطع بیمه هفت هزار و 100 نفر از افراد زیر پوشش این بیمه شده که بخشی از این افراد بیمه اجباری و بخشی اختیاری هستند.

مجید درویشی روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان افزود: با اقدامات و برنامه‌هایی که در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، تلاش می شود تا مشکل این افراد برطرف و دوباره بیمه آنها برقرار شود.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری یزد رشد ۳.۵ درصدی داشته و اکنون از مجموع بیمه شدگان اجباری استان ، ۶۴ درصد بیمه شدگان بخش صنعت و معدن، ‌هفت درصد پیمانکاری، ۲۶ درصد خدمات‌ و سه درصد مربوط به بیمه شدگان بخش کشاورزی هستند.

درویشی خاطر نشان کرد: بر اساس کد ملی افراد، ۳۰ درصد بیمه شدگان اجباری این استان بومی و ۷۰ درصد غیربومی هستند که ۱۹۶ هزار و ۱۸۹ نفر بومی و ۸۶ هزار و ۹۶۱ نفر غیربومی می باشند.

وی اضافه کرد: ۷۷ درصد کل جمعیت استان از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند اما به توجه به نسبت جمعیت شهری ، این میزان ۹۱ درصد جمعیت شهری استان را تشکیل می‌دهد.

مدیردرمان سازمان تأمین اجتماعی استان هم در این نشست اعتباربخش درمان را در سالجاری ۷۱۹ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ساخت کلینیک خیری دندانپزشکی و بازسازی بخش NICU بیمارستان شهدای کارگر از برنامه‌های این مدیریت در سالجاری است.

محمدحسین توحیدی فر افزود: در سال گذشته افزون بر۲۸ هزار بیمار در بیمارستان شهدای کارگر بستری شدند که ۱۵ هزار نفر از این تعداد مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند