آغاز بازسازی انبار سوخت ایستگاه راه‌آهن بافق


آغاز بازسازی انبار سوخت ایستگاه راه‌آهن بافق

یزد- ایرنا- به منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش سرعت و ظرفیت سوخت رسانی و ارتقای ایمنی،بهسازی و بازسازی سایت انبار سوخت ایستگاه بافق آغاز شد.

به منظور بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش سرعت و ظرفیت سوخت رسانی و ارتقای ایمنی، پروژه بهسازی و بازسازی سایت انبار سوخت ایستگاه بافق در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب B.O.T آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد در راستای افزایش راندمان و سرعت سوخت رسانی، نصب ۳ دستگاه مخزن سوخت هر کدام به ظرفیت ۷۰۰ هزار لیتر و یک مخزن ۵۰۰ هزار لیتری آب به منظور افزایش ضریب امنیتی و اطفاء حریق در دستور کار قرار دارد که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.
با هدف کاهش توقف و مانور جهت سوختگیری،پیش بینی شده است ۴ دستگاه دیسپنسر سوختگیری جدید در خطوط سوخت لکوموتیو نصب گردد.
از ویژگی های این پروژه میتوان به ایمن سازی سیستم و حفاظت از محیط زیست در برابر نشت سوخت، استفاده از تجهیزات دقیق و پیشرفته اندازه گیری ، کنترل وضعیت سوختگیری از راه دور از طریق نرم افزار ، افزایش ظرفیت ذخیره و کیفیت سوخت اشاره نمود.
ایستگاه راه آهن بافق در چهار راه مواصلاتی و در محل تلاقی چهار اداره کل؛ هرمزگان،کرمان، شرق و اصفهان واقع شده و وجود معدن سنگ آهن مرکزی ایران( چغارت) و کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق اهمیت موضوع را دو چندان کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا