فرافکنی ممنوع


فرافکنی ممنوع

انتشار اخبار کذب و ناامیدکننده در سال جهش تولید محکوم است نباید به این گونه قراردادهای همکاری بین کشورها را جناحی برخورد کرد امیدواریم در صورت قطعیت و لازم الاجرا شدن این قرارداد 25 ساله با کشور چین هر دو کشور بتوانند از توانمندی‌های اقتصادی خود در چارچوب حفظ تمامیت ارضی و احترام به قوانین کشورها استفاده بهینه ببرند.

انتشار اخبار کذب و ناامیدکننده در سال جهش تولید محکوم است نباید به این گونه قراردادهای همکاری بین کشورها را جناحی برخورد کرد امیدواریم در صورت قطعیت و لازم الاجرا شدن این قرارداد ۲۵ ساله با کشور چین هر دو کشور بتوانند از توانمندی‌های اقتصادی خود در چارچوب حفظ تمامیت ارضی و احترام به قوانین کشورها استفاده بهینه ببرند.

به گزارش ایلنا، به تازگی خبر قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بر سر زبان‌ها افتاده است فارغ از اصل موجودیت یا غیر موجودیت این قرارداد نکته قابل تامل و تاسف‌آور این است که دشمنان همیشگی نظام هنوز هیچ قراردادی به رسمیت شناخته نشده و منعقد نگردیده آرام ننشسته و اقدام به فرافکنی کرده‌اند با وجود اینکه هنوز مفاد قرارداد قطعی نشده و این قرارداد تاکنون جنبه حقوقی به خود نگرفته اما دشمنان نظام و اپوزیسیون‌های خارج نشین ادعای واگذاری جزایر ایرانی و حضور نیروهای نظامی چین را در خاک کشور را در بوق و کرنا کردند و همین امر متاسفانه باعث به هم ریخته شدن افکار مردم و ناامیدی سرمایه‌گذاران در کشور بخصوص مناطق آزاد گردیده است.

ذکر این نکته ضروری است که امضای چنین قراردادی تعهدآوری حتما باید به تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مسئولان رده بالای کشوری برسد و قطع به یقین این قرارداد می‌تواند قرارداد همکاری تلقی شود نه واگذاری.

در شرایطی که آمریکا و ایادی خود ناجوانمردانه اقدام به تحریم کشور ما نموده‌اند و هر روز نیز با اشکال مختلف تحریم‌های خود را تشدید می‌نمایند همکاری اقتصادی با کشورهای قدرتمند دنیا در تعامل همکاری اقتصادی در شرایط موجود می‌تواند کمک خوبی به اقتصاد کشور داشته باشد به طور مثال در صنعت فولادی، معدنی، پتروشیمی، گردشگری، خودروسازی نیاز کشور به توسعه و بروز شدن است در این زمینه در کشور پتانسیل‌های موجود و بسترهای لازم فراهم است اما برای اجرای نهایی نیازمند تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم که در شرایط تحریم و عدم حضور کشورهای صاحب نام اروپایی این همکاری با کشور چین که امروزه صاحب یک قدرت اقتصادی در دنیا است می‌تواند در راستای توسعه صنعت و اقتصاد کشور مناسب باشد.

موضوع واگذاری کیش به چین موضوع تازه‌ای نبوده هر از گاهی نقل محافل می‌شود که این خبر سرتاپا کذب بارها و بارها از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تکذیب شده و اخیرا نیز توسط دبیرخانه مناطق آزاد به شدت تکذیب شده اما دشمنان خارج نشین و متاسفانه برخی از هموطنان به شایعات موجود دامن زده و در نتیجه این شایعات باعث تزریق یاس و ناامیدی در مناطق آزاد خواهد شد. باید به این نکته توجه کرد که هنوز مفاد قرارداد ایران و چین لازم الاجرا نگردیده است اما ذکر این موضوع ضروری است که حتی یک وجب از خاک سرزمینی که حفظ آن خون هزاران شهید ریخته شده است مورد صیانت همه ایرانیان خواهد بود.

شایعات پوچی چون حضور نیروهای نظامی چین در کشور مصداق همان شایعه واگذار جزایر ایرانی به کشور چین ا ست امروزه جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدای بزرگ و تدابیر مقام معظم رهبری در ۴۰ ساله انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی با تمامی تحریم‌ها ترورها، درگیری‌ها توانسته به حول و قوه الهی یک قدرت دفاعی و قدرتمندی در خاورمیانه متضمن امنیت و صیانت از وجب به وجب سرزمین گرانبهای کشورمان گردد. بحث واگذاری جزایر و خاک ایران به هیچ عنوان مورد تایید حاکمیت و دولت و مردم نخواهد بود.

به نظر می‌رسد همکاری اقتصادی با هر کشوری در شرایط تحریم که بتواتند به توسعه رونق اقتصادی کشور کمک کند فارغ از هر رنگ و جناح سیاسی برای کشورمان حائز اهمیت و راهگشا خواهد بود. آمریکا و همپیمانانش و معاندان جمهوری اسلامی ایران از ایران قدرتمند واهمه دارند و تمامی اهداف آنان برای تضعیف نظام است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند ملت عزیز ایران بایستی مثل همیشه با هوشیاری خود این ترفند دشمنان را نیز نقش بر آب کنند در سالی که مزین شده به سال جهش تولید دشمنان با این گونه فرافکنی‌ها سعی در توقف چرخش اقتصادی کشور را دارند و تمام تلاش و هزینه‌های خود را معطوف به این موضوع کرده‌اند.

تاکید می‌شود انتشار اخبار کذب و ناامیدکننده در سال جهش تولید محکوم است نباید به این گونه قراردادهای همکاری بین کشورها را جناحی برخورد کرد امیدواریم در صورت قطعیت و لازم الاجرا شدن این قرارداد ۲۵ ساله با کشور چین هر دو کشور بتوانند از توانمندی‌های اقتصادی خود در چارچوب حفظ تمامیت ارضی و احترام به قوانین کشورها استفاده بهینه ببرند.

در پایان معتقدم هموطنان عزیز بایستی فارغ از هر جناح و رنگ سیاسی برای اعتلا و عزت کشورمان با درک درست و سواد رسانه‌ای بیش از این به شایعات و خبرهای کذب و ناامید کننده توجه نداشته باشند و در مسیر اصلی انقلاب و حمایت از منویات رهبری عزیز برای توسعه بیشتر کشورمان تلاش وافر نمایند.

مرتضی بلوکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟