اخبار کوتاه سینمایی | از برگزاری آنلاین جشن «حافظ» تا موفقیت فیلم «گارد قدیمی» در نتفلیکس


اخبار کوتاه سینمایی | از برگزاری آنلاین جشن «حافظ» تا موفقیت فیلم «گارد قدیمی» در نتفلیکس

باکس خبری کوتاه سینمایی به مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمایی ایران و جهان در 24 ساعت گذشته می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمایی ایران و جهان شامل خبرهایی مانند برگزاری جشن حافظ و جشنواره‌های سینمایی به صورت آنلاین، بازدید خوب فیلم جدید چارلیز ترون در نتفلیکس و ساخت و نمایش دو فیلم سینمایی ایرانی است.

جشن حافظ امسال آنلاین برگزار می‌شود

امید معلم از برگزاری آنلاین بیستمین دوره جشن حافظ در جهت حفظ سلامت مردم و هنرمندان خبر داد. دبیر جشن حافظ درباره این تصمیم گفت: جشن حافظ امسال قرار است بیستمین سالش را تجربه کند. در سالی که اتفاقات مختلفی در کشور از جمله شیوع بیماری کووید 19 پیش آمده که بسیاری از رویدادهای مهم سینمایی در جهان را هم تحت‌تأثیر خودش قرار داده و بسیاری از سینماها تعطیل و بسیاری از جشنواره‌ها لغو شده‌اند، جشن حافظ هم از این قاعده مستثنی نیست. منتهی امسال به‌جای اینکه جشن را به‌طور کلی لغو و به سال آینده موکول کنیم، تصمیم گرفتیم که جشن امسال به شکل آنلاین برگزار و نامزدها و برگزیدگان به شکل اینترنتی اعلام شوند.

امید معلم ادامه داد: امسال می‌خواهیم شکل جدیدی از برگزاری را تجربه کنیم و امیدواریم با مشارکت خیلی خوب مردم و همراهی هنرمندان که همیشه به جشن حافظ لطف دارند، یک اتفاق تازه رقم بخورد و بتوانیم جشن آنلاین را هم برای اولین بار تجربه کنیم.

دبیر جشن حافظ درباره تغییرات جشن بیستم گفت: به احتمال زیاد در بعضی رشته‌ها و جوایز تغییراتی خواهیم داشت که طی روزهای آینده اخبارش منتشر می‌شود. اصل برای ما این است که سلامتی مردم و هنرمندان با جشن حافظ به خطر نیفتد. در نتیجه این تصمیم را گرفتیم و در بخش‌های مختلف سعی می‌کنیم با شکل متفاوت برگزاری هیجان و شوری را که همواره در این جشن بوده، حفظ و به فضای مجازی بیاوریم.

با بازی چارلیز ترون پربازدیدترین فیلم نتفلیکس The Old Guard

به نقل از ایندی وایر، فیلم اکشن و فانتزی The Old Guard پر بازدیترین فیلم شبکه نمایش خانگی نتفلیکس شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت فیلم «گارد قدیمی» با بازی چارلیز ترون در نقش قهرمان آن، تنها دو روز بعد از شروع نمایش، در صدر جدول بازدیدهای شبکه نمایش خانگی نتفلیکس قرار گرفت. این موفقیت به دنبال بازی عالی ترون به عنوان چهره محبوب سینمایی و تلاش کمپین تبلیغاتی فیلم بود که The Old Guard برنده رقابت با سایر فیلم‌هایی شد که به تازگی روی پلتفرم نتفلیکس قرار داده شده‌اند.

گرک روکا نویسنده رمان گرافیکی «گارد قدیمی» است و اقتباسی از آن را نیز به فیلمنامه تبدیل کرد و در اختیار جینا پرینس بایدوود، کارگردان فیلم، قرار داد.

داستان فیلم درباره گروهی سرباز نامیرا است که عملیاتشان را به طور کاملاً مخفی انجام می‌دهند تا اینکه سازمانی تصمیم می‌گیرد با انجام آزمایشی راز قدرت بدنی و نامیرا بودن آنها را کشف کند.

فیلم The Old Guard روز شنبه (10 جولای) برای پخش در شبکه نتفلیکس روی پلتفرم آن قرار گرفت.

نمایش فیلم سینمایی موریانه در ایتالیا

فیلم سینمایی موریانه به کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در تازه‌ترین حضور جهانی خود در شانزدهین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Biogra در بخش "زندگی معاصر" به نمایش درآمد. جشنواره Biogra با نگاه متنوع و منحصر به فرد خود به روایت‌های سینمایی از زندگی شناخته می‌شود، در این دوره به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، نمایش آثار منتخب خود را به صورت اکران آنلاین در محدوده سراسری کشور ایتالیا و سپس نمایش آنها در فضای باز، در زمانی پس از تغییر شرایط ناشی از همه‌گیری برنامه‌ریزی کرده است.

موریانه روایتگر سفر تارا و پیمان است. زوجی جوان که در ابتدای مسیر زندگی خود قرار دارند و برای فروش ملکی قدیمی به زادگاه کودکی خود سفر می‌کنند. آنها بازیگران روایتی‌اند که مرزی با واقعیت ندارد. این فیلم حاصل بداهه‌پردازی در فیلمنامه، بازی‌ها، میزانسن و حتی برخورد دوربین در صحنه‌ها با سوژه است که با پیش فرض‌های سینمای داستانی تفاوت‌های بسیاری دارد.

با وجود بداعت در شیوه داستان‌گویی، در نمایش آنلاین موریانه در جشنواره فیلم Biogra قریب بر یک هزار بازدیدکننده به مشاهده نخستین اثر سینمایی مسعود حاتمی نشستند که نظر مثبت مخاطبین را درباره این اثر در پی داشت.

ستاره اسکندری «خورشید آن ماه» را می‌سازد

ستاره اسکندری فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» را به زودی جلوی دوربین می‌برد. فیلمنامه این فیلم سینمایی را سمیه تاجیک به نگارش درآورده و منوچهر محمدی تهیه‌کننده آن است.

«خورشید آن ماه» اولین تجربه کارگردانی سینمایی ستاره اسکندری است که پروانه ساخت آن روز گذشته صادر شد و به‌زودی پیش تولید آن آغاز می‌شود.

جشنواره های سینمایی برگزاری آنلاین را بررسی می کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این جلسه که با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل سازمان سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی گزارشی از تجربه بازار مجازی کن و حضور ایران در این جشنواره ارائه کرد.

در ادامه جلسه که ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره ملی فجر، محمدمهدی عسگرپور دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت و سید صادق موسوی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتند با توجه به کرونا و ضرورت اتخاذ سیاستها و روشهای اقتضایی مقرر شد هر یک از دبیران در شورای سیاستگذاری خود، جنبه‌ و میزان برگزاری آنلاین را بررسی کنند.

همچنین گزارشی از نرم‌افزار جشنواره جهانی ارائه و مقرر شد همه جشنواره‌ها از یک پلتفرم مشترک که قابلیت شخصی‌سازی داشته باشد استفاده کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی