اتصال 38 روستای مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی به فیبر نوری


اتصال 38 روستای مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی به فیبر نوری

بجنورد- ایرنا- مدیر مخابرات خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های توسعه ارتباطات دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته گفت: 38 روستای شهرستان مرزی راز و جرگلان به شبکه فیبر نوری با اجرای طرح ملی uso متصل شدند.

طرح USO یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

مهندس علیرضا هاشمی روز دوشنبه با اشاره به فعالیتهای انجام شده در راستای توسعه ارتباطات در این شهرستان مرزی اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ روستای بالای ۲۰خانوار رازوجرگلان از نعمت تلفن ثابت برخوردار است.

وی ضریب نفوذ تلفن این شهرستان را هم اکنون بیش از ۲۱ درصد عنوان کرد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ روستای رازوجرگلان از اینترنت پرسرعت برخوردار می باشد که بزودی با اجرای کامل طرح ملی فیبر نوری uso روستاهای بیشتری در این شهرستان به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد.

هاشمی افزود: این شهرستان دارای ۱۴ هزار شماره تلفن منصوبه تلفن ثابت و هزار و ۱۵۲ منصوبه اینترنت پرسرعت بوده و ۴۰ منطقه روستایی این شهرستان مرزی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد.

مدیر مخابرات خراسان شمالی از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه ملی را راه اندازی سرویس هوشمند در ۱۳ مدرسه این شهرستان و ۴ سایت موبایل دانست و افزود: راه اندازی و توسعه ۸ موبایل تلفن همراه را در برنامه فاز ۸ موبایل استان و ارتقا به فناوری ۳G را از جمله برنامه های سال جاری درمناطق روستایی شهرستان راز و جرگلان است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا