حذف 2.5 تُن گوشت از چرخه مصرف در مهاباد


حذف 2.5 تُن گوشت از چرخه مصرف در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: امسال از مجموع 375 تُن گوشت استحصال شده در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان، 2.5 تُن گوشت قبل از ورود به بازار مصرف حذف شده است.

عباس آغاز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در مجموع سه هزار و ۵۶۵ راس دام سبک و سنگین شامل یکهزار و ۵۹۶ راس گاو، ۱۰۱ راس گاومیش، ۹۰۳ راس گوسفند و یکهزار و ۵۶ راس بز با نظارت کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی مهاباد ذبح شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد دام ذبح شده در مجموع ۳۷۵ تُن گوشت شامل ۳۳۰ تُن گوشت گاو، ۱۷ تن گوشت گاومیش، ۱۲ تن گوشت گوسفند و ۱۶ تن گوشت بز استحصال شده است.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در کشتارگاه دام بازرسان در سه مرحله قبل از کشتار، حین و بعد از کشتار بر لاشه دام نظارت کرده و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری، گوشت دام را از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

وی اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و مهمور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌های که مهمور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

"آغاز" با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی دام مهاباد یکی از کشتارگاه‌های فعال و مجهز در جنوب آذربایجان‌غربی است، افزود: این کشتارگاه صنعتی به سامانه پیش‌سرد و بازرسی قبل و پس از کشتار مجهز است که از انتقال بیماری‌های خطرناکی مثل تب کریمه-کنگو به مصرف کنندگان جلوگیری می‌شود.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق