تلفات سوانح جاده‌ای در بوکان 33 درصد افزایش یافت


تلفات سوانح جاده‌ای در بوکان 33 درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- فرمانده پلیس راه میاندوآب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تلفات سوانح برون شهری در این شهرستان 33 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ رامین مقدم روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزارشد، افزود: بر اساس نظر پزشک قانونی امسال ۶ نفر در محورهای مواصلاتی بوکان جان خود را از دست داده در حالی که که این آمار در سال گذشته چهار نفر بود.

وی با بیان اینکه ۲ بانده شدن جاده‌های مواصلاتی باعث کاهش تصادفات و تلفات جادهای خواهد شد، اظهارد اشت: اگر مسیر جاده‌ای بین بوکان به سیمینه به جاده ۲ بانده تبدیل شود، میزان تصادفات کاهش چشمگیری به دنبال خواهد داشت.

فرمانده پلیس راه میاندوآب گفت: با استفاده از ظرفیت خیران می توان بخشی از نقاط حادثه خیز را اصلاح و از میزان تلفات جاده‌ای و تصادفات برون شهری کاست.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد تصادفات و واژگونی خودروها در محوراهای مواصلاتی شهرستان به دلیل عدم وجود حاشیه جاده و خط‌کشی جاده‌ها به وجود می‌آید.

سرهنگ "مقدم" به تصادف منجر به فوت سه موتورسوار در روزهای گذشته در بوکان اشاره کرد و افزود: در این حادثه سه نوجوان زیر ۱۸ سال جان خود را از دست دادند .

وی افزود: جوانان زیر ۲۰ سال از موتورسیکلت استفاده می کنند که این امر باعث خسارت های جبران ناپذیر برای جامعه و خانواده به دنبال خواهد شد و به والدین توصیه می‌کنم که اجازه ندهند که نوجوانان و جوانان از این گونه وسیله نقلیه استفاده کنند.

در این جلسه سرپرست فرمانداری بوکان با اشاره به مشکل ترافیک میدان فرمانداری بوکان گفت: ترافیک این نقطه از شهر باعث خستگی زیاد راننده‌ها در این مکان شده که لازم است کارشناسان امر برای اصلاح آن برنامه داشته باشند.

لقمان خسروپور از آژانس‌های مسافربری روستایی انتقاد کرد و ادامه داد: مسوولان بر عملکرد این آژانس‌ها نظارت کرده و آنها را ساماندهی کنند چرا که برخی از رانندگان این آژانس‌ها صلاحیت ندارند.

وی خواستار برخورد قانونی با ماشین‌های باری با تناژ غیرمجاز در مسیر جاده های برون شهری اشاره کرد و گفت: این گونه ماشین‌ها سالانه ۲۰۰ میلیارد ریال به زیر ساخت‌ها و ابنیه جاده‌ها خسارت وارد می‌کنند که لازم است پلیس راه و اداره حمل ونقل جاده‌ای بر این ماشین‌ها نظارت داشته باشند و با این گونه ماشین‌ها متخلف برخورد داشته باشند.

سرپرست فرمانداری بوکان بر ایمن سازی محور بوکان-میاندوآب (پیچ ملالر) تاکید کرد و ادامه داد: جابجایی تیرهای برق واقع در معابر سطح شهر توسط مسوولان شهرستان انجام گیرد چرا که برخی تیره‌های برق به دلیل تعریض برخی کوچه وخیابان در وسط کوچه و یا خیابان قرار گرفته‌اند.

در این جلسه هریک از مسوولان به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی