پرستاران بیکار را به یاری می‌طلبیم/ راه‌اندازی 11 بخش کرونا در اردبیل


پرستاران بیکار را به یاری می‌طلبیم/ راه‌اندازی 11 بخش کرونا در اردبیل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به دلیل کمبود پرستار فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته را به همکاری می‌طلبیم و عقد قرارداد 89 روزه با آنها در دستور کار است.


رضائی بنا ۲۳ تیرماه در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه سه شهر اردبیل، نیر و نمین در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: از پنج ماه پیش به رغم همه تنگناها تلاشمان بر کنترل و مهار بیماری بوده ولی در روزهای اخیر به دلیل برخی غفلت‌ها موج دوم بیماری گریبانگیر ما شده که قطعا در این مرحله نیز می‌توانیم با همراهی مردم این وضعیت سخت را سپری کنیم.
وی به سه گام طلایی مهار بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: با شستن دست، ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا 97 درصد می‌توانیم جلوی شیوع بیماری را گرفته و این زنجیره انتقال را قطع کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در 20 روز اخیر ما با افزایش مراجعات و بستری بیماران کرونا روبرو بودیم و به همین دلیل مجبور شدیم بخش‌های جدید کرونا را راه‌اندازی کرده و تاکنون 11 بخش کرونا در استان اردبیل ایجاد شده است.
رضائی بنا افزود: بیمارستان امام خمینی اردبیل هم در بخش آی‌سی‌یو و هم بستری در خدمت بیماران حاد است ولی انتظار می‌رود با آگاهی مردم از مراجعات بی‌مورد جلوگیری شده و به نوعی خدمات به بیماران حاد ارائه شود.
وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 46 نفر مبتلای به این بیماری تشخیص داده شده و به مجموع 244 نفر بستری بیمارستان‌های استان افزوده شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به مرگ دو نفر در این مدت در استان بیان کرد: روزانه تا 700 نفر مراجعه کننده را به مراکز بیمارستانی شاهد هستیم ولی از عموم شهروندان انتظار می‌رود از مراجعه خودسرانه به بیمارستان و بخش مراقبت از بیماران حاد تنفسی پرهیز کرده و به نوعی کادر درمان را در ارائه خدمات به بیماران واقعی کمک کنند.
رضائی بنا گفت: مردم نباید با یک یا دو مورد از علایم بیماری در اولین وهله به بیمارستان مراجعه کنند بلکه در گام اول بهتر است به مطب پزشکان و درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه کرده و در صورت حاد بودن شرایط خود به بیمارستان مراجعه کنند.
وی کمبود نیروی پرستاری را یادآور شد و افزود: به دلیل خستگی و ابتلای برخی از همکاران ما در بیمارستان در ارائه خدمات با وجود کمبود نیرو مشکل خاص وجود ندارد و کادر درمان اعم از پزشکان متخصص و فوق تخصص پای کار هستند ولی همچنان کمبود پرستار مشهود به نظر می‌رسد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری خواست؛ برای ارائه خدمات و عقد قرارداد موقت 89 روزه به دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند تا از ظرفیت آنها در این شرایط سخت استفاده شود.
رضائی بنا ادامه داد: مراکز 16 ساعته ما برای مراقبت اولیه و تست گرفتن آمادگی دارند که در اردبیل نیز سه مرکز بهداشت شهید بهشتی، ابوطالب و شهید قندی امامی از ساعت 8 صبح تا 12 شب در خدمت مردم هستند.
وی مراجعه 500 نفر را به این مراکز 16 ساعته در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: در همه شهرها بیمارستان‌ها محل تشخیص و بستری بیماران کرونا هستند و در صورت رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و جلوگیری از حضور در تجمعات به ویژه مراسم عروسی و ترحیم می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک به مهار موج دوم این بیماری امیدوار باشیم.
در این جلسه فرماندار نیر هم در سخنانی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان و مراجعه روزانه مردم به مراکز درمانی اظهار کرد: امیدواریم با مراقبت خود مردم به ویژه جلوگیری از حضور در تجمعات و ماسک زدن مهار بیماری کرونا را شاهد باشیم.
امامی خاطرنشان کرد: در این شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی ممنوع است و افرادی که به برگزاری این مراسم اقدام کنند برای آنها اعلام جرم خواهد شد.
وی از اعمال محدودیت در مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم هیچ گردشگر و مسافری به این منطقه سفر نکند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی