فرشید اسماعیلی به سیم آخر زد: خسته شدیم از بس این مسائل را تکرار کردیم


فرشید اسماعیلی به سیم آخر زد: خسته شدیم از بس این مسائل را تکرار کردیم

فرشید اسماعیلی هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: اگر تیم ما مشکل فنی داشت چطور با یک جلسه تمرین جلوی تراکتور بازی کرد و حتی یک موقعیت هم به حریف نداد. نوشته فرشید اسماعیلی به سیم آخر زد: خسته شدیم از بس این مسائل را تکرار کردیم اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

فرشید اسماعیلی به سیم آخر زد: خسته شدیم از بس این مسائل را تکرار کردیم

فرشید اسماعیلی: زشت نیست می‌گویند ما از تیم‌ها می‌ترسیم؟
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵
فرشید اسماعیلی به سیم آخر زد: خسته شدیم از بس این مسائل را تکرار کردیم

فرشید اسماعیلی هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: اگر تیم ما مشکل فنی داشت چطور با یک جلسه تمرین جلوی تراکتور بازی کرد و حتی یک موقعیت هم به حریف نداد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فرشید اسماعیلی در خصوص بازگشتش به ترکیب استقلال، دیدار مقابل تراکتور و همچنین نتایج این فصل آبی‌پوشان صحبت‌های زیر را انجام داد.

کرونا که نگرفته‌ای؟

فرشید اسماعیلی گفت:

(سرفه می‌کند) می‌بینید که سرفه زیاد می‌کنم! اگر تا الان نگرفته باشم ممکن است در همین یکی دو هفته بگیرم.

چرا؟

فرشید اسماعیلی گفت:

چون کل تیم ما درگیر این ویروس شده است. فکر می‌کنم تا الان نصف بازیکنان تیم کرونا گرفته باشند. عارف غلامی و سیاوش یزدانی هم که روز بازی با تراکتور اعلام شد کرونا گرفته اند. من برای بچه‌های تیم آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم آن‌هایی که این ویروس را گرفته اند در صحت و سلامت باشند. هواداران استقلال هم برای ما که نگرفته‌ایم دعا کنند.

بعد از چند وقت دوری از میادین در ترکیب استقلال قرار گرفتی، از شرایط خودت صحبت کن.

فرشید اسماعیلی گفت:

بله، من بعد از مصدومیت باید کم کم به ترکیب تیم اضافه می‌شدم و فکر می‌کنم نظر کادر فنی این بود که یک نیمه یا نهایتا ۵۰ دقیقه بازی کنم، ولی دیدید که بیش از ۸۵ دقیقه بازی کردم. واقعا خودم فکرش را نمی‌کردم بعد از چند مدت دوری بتوانم تقریبا کامل بازی کنم.

با وجود اینکه استقلال در این هفته‌ها خوب نتیجه نگرفته، ولی در مقابل تراکتور آن هم بدون تمرین درست و حسابی بد بازی نکردید.

فرشید اسماعیلی گفت:

واقعیت این است که تمرینات تیم ما کلا ۵ روز تعطیل بود. ما اصلا فکر نمی‌کردیم باید مقابل تراکتور بازی کنیم، اما به یکباره اعلام کردند باید در تمرین شرکت کنید، ۲ روز دیگر هم باید بازی کنید! خودمان تعجب کرده بودیم که مگر می‌شود نصف تیم نباشد و بازی کنیم؟ شما دیدید با وجود اینکه اکثر بازیکنان و شاکله اصلی تیم نبودند، ولی به تراکتور حتی یک موقعیت خوب هم ندادیم. حتی می‌توانستیم بازی را ببریم، اما بدشانس بودیم. توپمان به تیر خورد و …

در این چند روز بحث ترس تیم شما بابت سفر به جم مطرح شده و خیلی‌ها علیه استقلال موضع گرفتند. حتما برخی موضع‌گیری‌ها را شنیدی.

فرشید اسماعیلی گفت:

این حرف‌ها زشت است، ما ترسی از تیمی نداریم. ترس تیم ما از کرونا بود که البته الان هم ترس ما از کرونا هم ریخته است! واقعا کدام تیم به اندازه استقلال بازیکنانش درگیر کرونا هستند؟ به نظر شما تیمی که ۵ روز اصلا پایش را به توپ نزده، مقابل تراکتور با آن همه مهره حتی یک موقعیت هم به حریف نمی‌دهد از تیم‌های دیگر می‌ترسد؟ ۵-۶ بازیکن تیم ما کرونا گرفتند و چند روز در قرنطینه بودند، با این شرایط فقط آمدیم بازی کردیم، آیا زشت نیست بگویند ما ترسیدیم؟

اما در این چند بازی آخر لیگ خوب نتیجه نگرفتید. یعنی درست بعد از شروع مجدد بازی‌ها…

فرشید اسماعیلی گفت:

بله این‌ها همه دلیل دارد. به خدا ما خسته شدیم از بس این مسائل را گفتیم. من از شما سوال می‌کنم فکر می‌کنید استقلال مشکل فنی دارد؟ اگر استقلال مشکل فنی داشت چطور با یک جلسه تمرین جلوی تراکتور بازی کرد؟ این نشان می‌دهد ما مشکل فنی نداریم و حتی بدون تمرین تاکتیکی هم از خیلی از تیم‌ها بهتر بازی می‌کنیم.

پس مشکل چیست؟

فرشید اسماعیلی گفت:

گفتم که! خسته شدیم از بس این مسائل را تکرار کردیم. هر سال چند بازیکن خوب تیم ما می‌روند. همین سال قبل بشمارید که چند بازیکن تاثیرگذار استقلال را رد کردند. وقتی شاکله تیم عوض می‌شود، بازیکنان جدید می‌آیند یا سرمربی تیم تغییر می‌کند، طبیعتا ما زمان را برای هماهنگی از دست می‌دهیم و تا بازی‌ها گرم می‌شود کلی امتیاز از دست داده ایم. تازه با همه این مشکلات امسال ما در صدر جدول هم بودیم. همین نیم فصل اول تیم ما در صدر جدول قرار گرفت و نزدیک بود فاصله مان را با سایر رقبا کم کنیم، ولی آن اتفاقات در مورد مربی افتاد و سرمربی تیم رفت.

اما هواداران استقلال هم از بازیکنان انتظار دارند. این را قبول داری؟

فرشید اسماعیلی گفت:

صد در صد، ولی واقعا ما بازیکنان خیلی از مواقع مقصر نیستیم. من به هواداران استقلال حق می‌دهم، آن‌ها عاشقانه این تیم را دوست دارند، ولی مطمئن هستم خودشان در این سال‌ها مشکلات را بهتر از ما متوجه شده‌اند. من ۵ سال است در استقلال هستم، آنقدر تغییرات دیدم که خسته شدم. بعضی مواقع می‌شنوم که به بازیکنان تیم می‌گویند بی غیرت، ولی به خدا همه بازیکنان استقلال غیرت دارند. آن‌ها نسبت به پیراهن تیمی که برایش بازی می‌کنند خود را مسئول می‌دانند و خودشان هم در همین جامعه با مردم زندگی می‌کنند. طبیعتا وقتی استقلال نتیجه نگیرد منِ بازیکن استقلال هم در خیابان با طرفدار رو به رو می‌شوم و ناراحتی آن‌ها را می‌فهمم. نمونه اش در همین شرایط که نیمی از تیم کرونا گرفته، برخی بازیکنان می‌خواستند دوباره تست بدهند تا اگر جواب دوم آن منفی شد به اردو اضافه شوند و بازی کنند. این‌ها نشاندهنده چیست؟ شاید ما هم در بعضی از بازی‌ها در حد انتظار هواداران بازی نکرده باشیم، ولی مشکلات دیگری هم وجود دارد که در این مصاحبه نمی‌شود به آن‌ها اشاره کرد. حرف زیاد است. مثلا من در این ۵ سال نزدیک به ۷-۸ سرپرست، ۶-۵ سرمربی و ۵-۶ مدیرعامل در استقلال دیده‌ام. این برای خود شما عجیب نیست؟

چرا، در تیم استقلال در این سال‌ها تغییرات زیادی صورت گرفته است…

فرشید اسماعیلی گفت:

شما بروید ببینید در این سال‌ها چند بازیکن روی هم از استقلال جدا شده‌اند. در تیم‌های دیگر اصلا این اتفاقات نمی‌افتد. یکی از دلایل موفقیت در بازی‌های گروهی به خصوص فوتبال آشنایی بازیکنان با سبک و سیاق یکدیگر است. چیزی که در تیم ما کمتر اتفاق می‌افتد، اما در تیم‌های دیگر که مدعی بوده‌اند این تغییرات حداقل بوده است.

این روز‌ها از مجیدی هم انتقاد زیاد می‌شود. خیلی‌ها معتقدند باید به او فرصت داده شود. تو به عنوان بازیکن چه صحبتی داری؟

فرشید اسماعیلی گفت:

به نظر من آقا فرهاد نیاز به زمان دارد. از زمانی که او سرمربی استقلال شده فکر نکنم حتی یک بار هم تیمش را کامل در اختیار داشته. مصدومیت، محرومیت، مریضی و خیلی موارد دیگر در تیم ما اتفاق افتاده و وقتی دست یک مربی بسته باشد معلوم است دچار مشکل می‌شود. شما به همین چند بازی آخر استقلال دقت کنید که مجیدی چقدر دستش بسته بود. از وقتی او هدایت تیم را در دست گرفت خود من مصدوم شدم، بعد شیخ آسیب دید و به سفر رفت، ارسلان مطهری هم مصدوم شد، قبل از آن هم شجاعیان و کریمی آسیب دیده بودند، همینطور بقیه بازیکنان دچار همین مشکلات شدند. حالا هم که این بیماری باعث شده او ۵-۶ بازیکن را نداشته باشد. وقتی یک مربی چنین مشکلاتی داشته باشد معلوم است که دچار مشکل می‌شود. تازه من به مشکلاتی که در بازی‌ها به خاطر داوری و اخراج‌هایی که حق تیم ما نبود اشاره نکردم.

پس تو اعتقاد داری باید به او فرصت داده شود؟

فرشید اسماعیلی گفت:

صد در صد. مجیدی سرمایه باشگاه استقلال است و هواداران استقلال باید از او مثل همیشه حمایت کنند. سرمایه شدن در تیم‌های بزرگ کار سختی است و سال‌ها طول می‌کشد که یک باشگاه آن سرمایه را به دست بیاورد. این که راحت در مورد مجیدی صحبت و از او انتقاد شود کار درستی نیست. اول باید به مربی فرصت کافی داده و از او حمایت شود و بعد ابزاری که در اختیارش است را در نظر بگیرند و بعد در موردش قضاوت کنند.

در بازی بعد باید به مصاف نفت بروید، ولی کارتان برای گرفتن سهمیه آسیا هم سخت شده.

فرشید اسماعیلی گفت:

بله کار سخت است، چون در لیگ برتر بازی راحتی وجود ندارد. ما استقلال هستیم، در ابتدای صحبت هایم گفتم استقلال همیشه استقلال است و حتی بدون تمرین هم سخت به تیم‌ها امتیاز می‌دهد. ما الان نمی‌دانیم شرایطمان برای بازی بعد چیست. باید هر چند روز تست بدهیم ببینیم آیا بازیکنانمان را برای بازی بعد داریم یا خیر. خدا می‌داند برای بازی بعد چند نفر را در اختیار نداریم.‌ای کاش مسئولانی که رای به برگزاری بازی‌ها دادند منطقی‌تر تصمیم می‌گرفتند. کرونا بیماری کوچکی نیست که بیش از ۵۰-۶۰ در صد تیم ما را درگیر کرده است. نه فقط استقلال، تصور کنید تیمی که در حال سقوط است ۲ بازیکن تاثیرگذارش را نداشته باشد. آیا واقعا آن تیم می‌تواند خودش را نجات بدهد؟

صحبت خاصی باقی مانده؟

فرشید اسماعیلی گفت:

از هواداران استقلال می‌خواهم حالا که نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند برای ما دعا کنند. آن‌ها مطمئن باشند بچه‌های تیم همه تلاش خود را انجام می‌دهند، ما در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داریم و ان شاالله سهمیه آسیا را هم می‌گیریم. هدف بازیکنان استقلال خوشحال کردن آن‌ها است و به امید خدا در بقیه بازی‌ها (البته اگر کرونا اجازه بدهد) نتایجی در شان استقلال کسب می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر