19 روستای قشم از راه آسفالته بهره‌مند شدند


19 روستای قشم از راه آسفالته بهره‌مند شدند

قشم- ایرنا- 255 هزار مترمربع معبر از راه‌های 19 روستای شهرستان قشم در سال 1398 با بیش از 135 میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این امر بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اجرا شد.

فرج طهماسبی دیزج افزود: با اجرای این طرح معابر روستاهای جی‌جیان، گورزین، زینبی، لافت، توریان، کوشه، رمکان، کووه ای و تنبان از بخش مرکزی آسفالت شد.

وی ادامه داد: روستاهای چاهو شرقی و غربی، سرریگ، طبل، سهیلی و دهخدا نیز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: معبرهای روستاهای زیرانگ، شیب دراز، مسن و دیرستان از بخش شهاب نیز ساتل گذشته آسفالت شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه