نماینده گنبد: حرکت‌های احساسی در شان مجلس نیست


نماینده گنبد: حرکت‌های احساسی در شان مجلس نیست

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حاکمیت عقلانیت و خردورزی در این نهاد قانونگذار گفت: رفتارهای حاشیه‌ساز و برخوردهای احساسی و پوپولیستی در شان مجلس نیست.

امانقلیچ شادمهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به هم‌گرایی، هم‌افزایی و پرهیز از حاشیه‌ها دارد و نمایندگان ملت باید در راستای منافع و مصالح نظام و انقلاب و نیز گره‌گشایی از مشکلات مردم حرکت کنند.

وی با اشاره به دیدار ویدئو کنفرانسی روز گذشته نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار نکات کلیدی، راهگشا و حیاتی و نیز توصیه‌هایی مطرح کردند که باید هر چه بیشتر مورد توجه و اهتمام نمایندگان مجلس یازدهم قرار گیرد.

شادمهر ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد، شاهد فضایی تُند و کج رفتارهایی در این نهاد قانونگذار بودیم که حاشیه‌هایی را برای آن به همراه داشت در حالی که مجلس بیش از هر زمانی نیاز به تفکر، تحمل و توجه به مسایل معیشتی مردم دارد.

وی با بیان اینکه مردم از دعواها و نزاع‌های سیاسی خسته شده و خواهان رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند گفت: اتهام دروغگویی به وزیر امور خارجه و طرح سوال از رییس جمهوری از جمله مسائلی بود که مجلس شورای اسلامی را به حاشیه راند و خوشبختانه با بیانات دیروز مقام معظم رهبری، جلو این رفتارها و حرکت‌های احساسی گرفته و خط بطلان بر آن کشیده شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان نباید احساسی عمل کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری جو گیر شوند بلکه باید با حاکم کردن عقلانیت، برخوردی منطقی با مسائل و مشکلات کشور و مردم داشته و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

شادمهر گفت: کشور با مشکلات ناشی از تحریم‌، کرونا، تورم، گرانی و موانع بخش تولید مواجه است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با همفکری و تعامل با دولتمردان برای رفع آن تلاش کنند.

رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات را از وظایف مهم مجلس برشمرده و ضمن توصیه به تعامل «نیت الهی و خالص»، «کار برای مردم» و «پرهیز از جو زدگی» «توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از حاشیه‌ها را خواستار شدند.

ایشان با بیان اینکه روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، هر گونه توهین و دشنام به دولتمردان را جایز ندانسته و بر حرام شرعی بودن اینگونه رفتارها تاکید کردند.

حضرت‌آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان حضور جوانان پرانگیزه، پرایمان، پرتوان، تحصیل‌کرده و کارآمد در این دوره از مجلس را امیدبخش توصیف کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس