خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان درخوزستان آغاز شد


خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان درخوزستان آغاز شد

اهواز- ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: همزمان با شروع برداشت دانه روغنی آفتابگردان کار خرید این محصول به صورت مباشرتی - تضمینی از روز دوشنبه درخوزستان آغاز شد.

جمشید بنی فری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح خرید مباشرتی - تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در چهار شهرستان کارون ، باوی ، شادگان و دزفول تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.
وی پیش بینی کرد حدود ۷۵۰ تن در شهرستان باوی، ۱۲۰ تن در کارون، ۳۰۰ تن در شادگان و ۳۰ تن دانه روغنی آفتابگردان در دزفول به صورت مباشرتی - تضمینی از کشاورزان استان خریداری و به شرکت روغنی کشی خارج از استان حمل شود.
بنی فری افزود:هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان به قیمت ۴۲هزار ریال از کشاورزان به صورت نقدی از سوی شبکه‌های تعاون روستایی خریداری می‌شود.

تعاون روستایی خوزستان پارسال برای نخستین بار به منظور حمایت از کشاورزان شالی کار استان ۸۶هزار تن شلتوک را به صورت حمایتی خریداری کرد.

کشت دانه‌های روغنی در خوزستان همچون کلزا و آفتابگردان و گنجد در سال‌های اخیر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است که در این بین خرید تضمینی این محصولات مهم بر انگیزه کشت دانه های روعنی افزوده است.
بخش کشاورزی استان خوزستان در صنایع پایین دستی همچون بسته بندی ، فراوری و تبدیلی با چالش سرمایه گذاری در این بخش رو به رو است.
چندی پیش نیز همه ۷۸هزار تن دانه روغنی کلزای تولیدی خوزستان به شرکت‌های روغن‌کشی گچساران و ماهیدشت کرمانشاه ارسال شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی و شیلاتی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال از نظر میزان تولیدات رتبه نخست کشوری را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟