صدور جواز دفن در آذربایجان‌شرقی تسریع می‌شود


صدور جواز دفن در آذربایجان‌شرقی تسریع می‌شود

تبریز-ایرنا- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح دادپزشک تلاش می‌کنیم صدور جواز دفن متوفیان در استان تسریع و تسهیل شود.

احمد موقری روز دوشنبه در جلسه بحث و بررسی در خصوص طرح دادپزشک، بر لزوم اجرای این طرح در راستای تسریع در صدور جواز دفن متوفیان و تلاش برای کاهش آلام خانواده آنها تاکید کرد و افزود: هدف از اجرای طرح دادپزشک حذف تشریفات زائد برای صدور جواز دفن و تسریع در دفن اموات است.

وی اظهار داشت: با توجه به اعتراض ها و گلایه های مردمی در ارتباط با طولانی بودن روند صدور جواز دفن برای متوفیانی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی فوت می شوند، ساماندهی و تسهیل اجرای طرح دادپزشک (طرحی برای کاهش کالبد شکافی) برای کاهش روند ترخیص و تحویل اجساد به بستگان آنها و نیز جلوگیری از ترددهای غیرضرور آنها بین مراجع قضایی و سایر ادارات یکی از برنامه های اولویت دار معاونت اجتماعی دادگستری آذربایجان شرقی است.

موقری ادامه داد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز ضمن بهره مندی از توانمندی دادپزشکان معرفی شده از سوی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، مکلف است برای صدور جواز دفن در موارد مشکوک و موارد خارج از ۱۹ گانه دستورالعمل اجرایی «صدور جواز دفن فوت شوندگان بیمارستانی و مراکز درمانی» از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با تحلیل آماری لیست بیمارستان ها و مراکز درمانی را که با توجه به فراوانی پرونده های موضوع ارجاع موارد خارج از ۱۹ گانه دستورالعمل اجرایی صدور دفن فوت شدگان بیمارستانی و مراکز درمانی، برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی معرفی کنند.

همچنین پزشکی قانونی موظف است موارد فوق را با جزئیات کامل و دقیق بیمارستانی جهت بررسی و اتخاذ تدابیر لازم به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز ارسال و روگرفت آن را نیز به این مرجع منعکس نماید.

تشکیل کارگروهی در این زمینه با اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز و اداره کل پزشکی قانونی استان برای انعکاس موارد و مشکلات طرح دادپزشک با ارایه راهکارهای عملی و اجرایی آن به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی از دگیر مصوبات این جلسه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...