فرماندار سرپل‌ذهاب: همه باید از ماسک استفاده کنند


فرماندار سرپل‌ذهاب: همه باید از ماسک استفاده کنند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: مردم برای حضور در ادارات، بانک‌ها و مکان‌های عمومی برای کاهش انتقال ویروس کرونا و مقابله با این بیماری ویروسی، از ماسک استفاده کنند در غیر این‌صورت هیچ‌گونه خدماتی به آن ها ارایه نمی‌شود.

محبت جمالی نیا روز دوشنبه جلسه پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا افزود:حفاظت فردی برای پرسنل در ادارات با پوشاندن ماسک الزامی است و هرگونه ارایه خدمات به ارباب رجوع باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک صورت گیرد.

وی اظهارداشت: فروش ماسک توسط اداره صنعت، معدن و تجارت با توجه به مراکز و واحدهای تجهیزات پزشکی و داروخانه ها در محل های خاص پرتراکم در دستور کار قرار گیرد.

فرماندارسرپل ذهاب گفت: در حوزه تاکسیرانی، شهرداری موظف شده رانندگان را الزام کند که حق سوارکردن بیشتر از سه نفر مسافر را ندارند و استفاده از ماسک نیز برای رانندگان و سرنشینان نیز اجباری است و در غیر این‌صورت با متخلفان برخورد می شود.

جمالی نیا گفت: همچنین مطب های پزشکان نیز ملزم به ارایه خدمات پزشکی و درمانی با رعایت پروتکل های اجتماعی به مردم هستند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب موظف شده از برگزاری آیین های تجمعی و ختم و عزا در مساجد و حسینیه ها جلوگیری کند و مداحان حقوقی و حقیقی حق شرکت و برگزاری آیین های ختم را ندارند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اضافه کرد: ادارات ارشاد اسلامی، هلال احمر و شهرداری در اطلاع رسانی و آموزش عموم برای استفاده از فرهنگ ماسک هدایت و رهبری کنند.

جمالی نیا گفت: استقرار در بوستان ها و فضاهای سبز ممنوع است و شهرداری نیز موظف به اطلاع رسانی در این زمینه با نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق تلویزیون شهری است.

او ادامه داد: اتاق اصناف و اداره صَمت موظف هستند به صورت میدانی از بازارهای صنفی و اماکن عمومی بازدید کرده با فروشندگانی که ماسک استفاده نمی کنند براساس قانون برخورد کنند.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

طبق آخرین آمار اعلام شده، ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۲۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

دکتر لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

او گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس