قطعی برق کرمانشاه به دلیل افزایش بار مصرف است


قطعی برق کرمانشاه به دلیل افزایش بار مصرف است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه بااشاره به قطعی برق استان در روزهای اخیر به ویژه در ساعت‌های 13 تا 17 گفت: قطعی برق به دلیل افزایش بار مصرف در زمان پیک مصرف در شبکه سراسری رخ داد، اگر مردم در زمان اوج مصرف صرفه‌جویی کنند، قطعی اتفاق نمی‌افتد.

امیدعلی مرآتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ سهمیه برق استان را ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: در روزهای اخیر میزان مصرف برق به ۷۳۷ مگاوات رسید که بیشتر از سهمیه استان است و به همین دلیل قطعی برق به ویژه در زمان پیک مصرف آن یعنی ساعت ۱۳ تا ۱۷ اتفاق افتاد.

او، بیشترین مصرف برق را در حوزه مشترکان خانگی با ۶۰ درصد مصرف عنوان کرد.

مرآتی در راستای پیشگیری از قطعی برق از شهروندان خواست برای مدیریت و صرفه جویی برق به ویژه در ساعات پیک آن از استفاده از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند، درجه کولرگازی در حد ۲۴ درجه و کولر آبی با دور کم استفاده کنند.

مرآتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا قطعی برق مانند سالیان گذشته از قبل اعلام و اطلاع رسانی نمی شود تا موجب ضرر و زیان وسایل برقی مردم نشود، گفت: متاسفانه قطعی برق استان به دلیل افزایش بار مصرف است نه دلایل فنی، اگر مردم صرفه جویی و مدیریت کنند قطعی نخواهیم داشت به همین دلیل شرکت توزیع نیروی برق از قبل نمی داند مصرف برق بیش از حد بار و توان آن است یا نه تا اطلاع رسانی کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه افزود: شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی برق در استان؛ با چهار هزار و ۵۰۰ مشترک بخش کشاورزی برای خاموشی چاه های برق، واحدهای صنعتی، ارگان ها و ادارات تفاهم نامه امضا کرده که در زمان پیک مصرف برق کار خود را تعطیل کنند و در عوض در بقیه ساعات برق رایگان دریافت نمایند.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۷۷۰ هزار مشترک برق دارد.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر