مهندسان زنجانی بیش از 40 هزار واحد مسکونی روستایی را طراحی کردند


مهندسان زنجانی بیش از 40 هزار واحد مسکونی روستایی را طراحی کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این بنیاد با بهره‌مندی از نظام فنی روستایی شامل مهندسان با تجربه و دفاتر طراحی در سطح استان تا پایان سال گذشته بالغ بر 37 هزارو 600 واحد روستایی و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 2 هزارو 410 واحد را طراحی و نظارت کرده است.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است که در این میان مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و ۱۲ دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی نظارت می کنند.

این مسؤول ادامه داد: جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق ساز و کارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود.

خواجه ای، هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونتگاه‌های روستایی براساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، بکارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی ‌مستعد در فن ساختمان سازی روستایی، بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظرین با آموزش علمی‌و عملی مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ترویج مقاوم سازی و افزایش آگاهی روستاییان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها امری ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا