دری‌نجف‌آبادی :نماز جمعه قرارگاه صیانت از ارزش‌های انقلاب است


دری‌نجف‌آبادی :نماز جمعه قرارگاه صیانت از ارزش‌های انقلاب است

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است و باید از این ظرفیت در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ انقلابی استفاده کرد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی روز دوشنبه در نشست قرارگاه فرهنگی استان مرکزی افزود: انقلاب اسلامی، جریانی استوار بر مبانی فرهنگی و اعتقادی است و برای فراگیر کردن این مهم‌ در جامعه به خصوص بین نسل جوان باید از فضاهای مذهبی از قبیل مصلی‌ها و مساجد بیشتر استفاده کرد.
امامجمعه اراک ادامه داد: قرآن، اهل‌بیت(ع)، شهادت، ایثار، حجاب، عفاف، پاکدامنی، کار برای رضای خداوند، قناعت، صبر و استقامت در برابر مشکلات، آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری، مساجد و حوزه‌های علمیه از محورهای فرهنگ انقلاب اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با بهره‌گیری فضای مجازی به دنبال جریان‌سازی‌ بر علیه نظام‌اسلامی‌ هستند، باید مصلی‌های نماز جمعه به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی را بیش از پیش فعال کرده و با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و ارائه راهکارهای کارشناسی در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان گام برداشت.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: مساجد، حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی، هنرمندان، شعرا و فعالان حوزه سینما و تلویزیون نیز باید به عنوان بازوان اجرایی قرارگاه‌های فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.
وی بیان کرد: نماز جمعه اولین قرار گاه فرهنگی است و در مقابله با فتنه‌ها نقش کلیدی دارد که طبق دستور مقام معظم رهبری، قلب فرهنگی هر شهر است و اهداف مهم فرهنگی در نماز جمعه باید برای مردم تبیین شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نماز جمعه برگ برنده و پایگاه وحدت جامعه اسلامی است، تبیین سیاست های صحیح، بیان معضلات و مشکلات جامعه و شناساندن چهره واقعی دشمنان از تریبون نماز جمعه را از جمله برکات این پایگاه فرهنگی برشمرد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها