945 مورد بازرسی طرح طاها در کردستان انجام شد


 945 مورد بازرسی طرح طاها در کردستان انجام شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد)، طی سه ماهه نخست امسال 945 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در این استان انجام شد.

ژیلا یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۹۴۵ مورد بازرسی و ۴۱ مورد آزمون در راستای اجرای طرح طاها در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته هم هشت هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی و ۱۸۶ مورد آزمون طرح طاها در سطح استان انجام شده بود.

مدیرکل استاندارد کردستان از انجام ۷۱ گشت مشترک طی سه ماهه امسال در این استان خبرداد و اضافه کرد: در این مدت ۲۱۴ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی استان صورت گرفته است.

یزدانی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت شامل ۲۷۵ مورد تعیین ماهیت کالاهای صادراتی، ۵۳۲ مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی، ۲۸ مورد تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و ۲۲ مورد ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی است.

طرح طاها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

در حال حاضر ۳۵۴ واحد تولیدی فعال در استان کردستان زیر پوشش استاندارد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج