انویدیا ظاهرا 4 کارت گرافیک تورینگ را با هدف آماده‌شدن برای امپر از خط تولید خارج می‌کند


انویدیا ظاهرا 4 کارت گرافیک تورینگ را با هدف آماده‌شدن برای امپر از خط تولید خارج می‌کند

برخی شایعه‌ها ادعا می‌کنند انویدیا به‌مرور پردازنده‌های گرافیکی تورینگ را با هدف ایجاد فرصت برای محصولات جدید امپر از خط تولید خارج می‌کند.

یک رسانه‌ی چینی به‌نام IThome ادعا کرد که انویدیا چهار کارت‌ گرافیک RTX 2070, RTX 2070 Super, RTX 2080 Super و RTX 2080 Ti را از خط تولید خارج می‌کند. سخنگوهای انویدیا هیچ پاسخی در ارتباط با شایعه‌ی مطرح‌شده ارائه نکردند. البته انویدیا می‌گوید که کلا به هیچ شایعه‌ای واکنش نشان نمی‌دهد.

صرف‌نظر از ماهیت شایعه‌ای خبر جدید، تصمیم انویدیا به خارج کردن کارت‌های گرافیک تورینگ از خط تولید، منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال تیم سبز خود را آماده می‌کند تا کارت‌های گرافیک جدید خانواده‌ی امپر (Ampere) را به بازار عرضه کند و باید ظرفیت خط تولید برای آن‌ها مناسب‌سازی شود. اگر انویدیا، از همان مسیر توسعه‌ی قبلی برای ساخت محصولات سری امپر استفاده کند، احتمالا اکنون نمونه‌های اولیه‌ی کارت‌ها آماده هستند. به‌علاوه، اگر همه‌ی بخش‌ها به‌خوبی پیش بروند، می‌توان شروع تولید انبوه محصولات امپر را از ماه اوت سال جاری تخمین زد.

محصولات خانواده‌ی امپر احتمالا در ماه سپتامبر رونمایی می‌شوند

رسانه‌ی چینی یک ادعای دیگر هم دارد که کمی بحث‌برانگیز و عجیب به نظر می‌رسد. آن‌ها می‌گویند انویدیا از ابتدای ماه جاری از شرکا خواسته است تا قیمت کارت‌های گرافیک بالا از خانواده‌ی تورینگ را افزایش دهند. دلیل چنین ادعایی را می‌توان افزایش تمایل به استخراج رمزارز و همچنین کمبودهای زنجیره‌ی تأمین ازسوی TSMC دانست. فراموش نکنید که تراشه‌ی تورینگ برای کارت‌ گرافیک انویدیا با روش ۱۲ نانومتری FinFET توسط TSMC تولید می‌شود. البته همه می‌دانند که شرکت تایوانی مشتریان بزرگ دیگری همچون اپل و AMD و کوالکام نیز دارد و منابع تولیدی را بین آن‌ها تقسیم می‌کند.

انویدیا احتمالا به‌مرور کارت‌های گرافیک RTX 2080 و RTX 2080 Ti را از بازار جمع می‌کند تا فضا برای محصولات جدید فراهم شود. اگر اطلاعات اخیر صحیح باشند، در ماه سپتامبر باید منتظر رونمایی RTX 3080 و RTX 3080 Ti باشیم. اخبار قبلی، همین ماه را به‌عنوان زمان رونمایی خانواده‌ی امپر مطرح کرده بودند. IThome پیش‌بینی می‌کند که رویداد رونمایی در ۱۷ سپتامبر برگزار شود، اما تأکیدی روی تاریخ دقیق ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج