خرید بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی از بیمیک


 خرید بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی از بیمیک

با حذف فیزیک بیمه نامه شخص ثالث به‌راحتی با خدمات خرید آنلاین بیمه از سامانه بیمیک، خرید اینترنتی بیمه نامه شخص ثالث را در خانه انجام بدهید.

اخیرا بیمه مرکزی ایران طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده که زیرساخت‌های لازم جهت حذف فیزیک بیمه‌نامه شخص ثالث را به وجود آورده است. به‌این‌ترتیب از تاریخ اول خردادماه ۱۳۹۹، کلیه خدمات مرتبط با بیمه شخص ثالث یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث در سامانه‌های شرکت‌های بیمه‌ای و به‌صورت آنلاین یا برخط اجرایی می‌شوند.

حذف فیزیک بیمه‌نامه شخص ثالث از طرف بیمه مرکزی ایران با هدف کاهش مراجعه حضوری متقاضیان این نوع بیمه و نیز صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جانبی ایجاد شده است.

به‌دنبال این تصمیم ابهاماتی برای خریداران و فروشندگان این نوع بیمه به وجود آمد که بیمه مرکزی با ابلاغ مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد به این موارد پاسخ داد.

حذف فیزیک بیمه‌نامه شخص ثالث

با حذف فیزیک بیمه‌نامه شخص ثالث، به‌این‌ترتیب شرکت‌های بیمه‌گر دیگر برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث نیازی به مدارک شما نخواهند داشت و با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط بیمه مرکزی و سازمان راهنمایی و رانندگی، بیمه‌نامه‌های جدید در سامانه‌های برخط هر شرکت ثبت‌شده و با استفاده از کد یکتایی که به بیمه‌گذار داده می‌شود تمام اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه روی سامانه شرکت‌های بیمه‌گر قابل مشاهده است.

با این ‌حال بیمه مرکزی برای رفع ابهام فروشندگان و خریداران این نوع بیمه، موارد زیر را به‌دنبال بخش‌نامه حذف فیزیک به بیمه‌نامه شخص ثالث اعلام کرد:

فراهم آوردن شرایط لازم برای حذف فیزیک بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ارتباطی با صدور برخط و الکترونیکی بیمه‌نامه‌ها ندارد و این برنامه هیچ‌گونه مشکلی را برای شبکه فروش به وجود نمی‌آورد.هرگونه تصمیم به اجرایی ‌کردن تکلیف قانونی مبنی بر فروش الکترونیکی در آینده با حفظ مصالح و منافع شبکه فروش زحمتکش شرکت‌های بیمه صورت خواهد گرفت.صدور بیمه‌نامه‌ها مطابق با روال موجود ازطریق نمایندگی‌ها انجام می‌شود و این برنامه برای صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط‌زیست و کاهش مراجعه حضور بیمه‌گذاران اجرا خواهد شد.استارتاپ‌های بیمه‌ای هم‌چون گذشته حق صدور هیچ نوع بیمه‌نامه‌ای را ندارند و صدور بیمه‌نامه‌ها صرفاً ازطریق نمایندگی‌ها یا شعب شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌شود.

سامانه بیمیک و ارائه خدمات آنلاین بیمه‌ای

حذف فیزیک بیمه‌نامه شخص ثالث بار دیگر اهمیت خدمات آنلاین برای ارتباط ساده‌تر مردم و شبکه بیمه کشور را نشان داد. سامانه بیمیک نیز به کمک جمعی از متخصصان و فعالان صنعت بیمه و نخبگان IT کشور از همان ابتدا با هدف ایجاد ارتباط مستقیم شبکه فروش صنعت بیمه با مردم و خریداران ایجاد شد. متأسفانه درحال‌حاضر رقابت در شبکه فروش بیمه در کشور بیشتر براساس قیمت بیمه‌نامه‌ها است.

به‌این‌ترتیب در درازمدت از کیفیت خدمات بیمه‌ای با هدف کاهش قیمت کاسته خواهد شد. از این رو مهم‌ترین هدف سامانه بیمیک علاوه بر فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه خدمات آنلاین بیمه‌ای، تغییر رویه بازار رقابتی فعلی این حوزه از قیمت محور به سمت خدمات محور است به این امید که سطح خدمت‌رسانی به مردم افزایش پیدا کند.

مزیت‌های استفاده از سامانه بیمیک

سامانه خرید آنلاین بیمه بیمیک bimic.ir طوری طراحی شده که با کل شبکه فروش صنعت بیمه کشور در ارتباط باشد و به نوعی همه نمایندگان بیمه بتوانند در بستر آن با ارائه خدمات مناسب با هم رقابتی سالم جهت بالا بردن کیفیت خدمات خود و افزایش اعتماد و رضایت مردم داشته باشند. به کمک سامانه بیمیک، نمایندگان بیمه با دریافت امکانات ویژه‌ای نظیر وب‌سایت و اپلیکیشن اختصاصی، می‌توانند جهت فروش مستقیم بیمه‌نامه‌ها شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه مسافرتی، عمر و... اقدام نمایند. از سمتی دیگر خریداران می‌توانند به‌راحتی از امکان مقایسه دقیق بین قیمت و خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌ای استفاده کنند و هم‌زمان امکان خرید آنلاین بیمه‌نامه دلخواه خود را نیز داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر درباره بیمه بدنه کلیک کنید.

مزیت استفاده از سامانه بیمیک برای خریداران:

ارائه انواع بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، مسافرتی، عمر، آتش‌سوزی و ... .امکان بررسی هزینه بیمه‌نامه باتوجه‌به شرایط و مشخصات انتخابی خریدارامکان مقایسه هزینه بیمه‌نامه شرکت‌های مختلف و همچنین بررسی مواردی از قبیل میزان رضایت مشتریان، سرعت پاسخگویی، تعداد شعب و جزئیات پوشش‌های بیمه‌ایامکان خرید آنلاین بیمه و ارسال بیمه‌نامه از طرف نزدیک‌ترین شعبه شرکت بیمه‌ای موردنظر خریدار

مزیت استفاده از سامانه بیمیک برای فروشندگان و نمایندگان بیمه:

اعطای وب‌سایت و اپلیکیشن اختصاصی به هر نماینده با امکانات ویژه جهت فروش مستقیم بیمه‌نامه‌هاامکان نرخ دهی و فروش انواع بیمه‌نامه‌های ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، عمر و ... برای نماینده و بازاریاب‌های ایشانایجاد بستری جهت بازاریابی و فروش انواع بیمه‌نامه توسط سایت‌ها و اپلیکیشن های پرمخاطب و ارجاع به نمایندگان عضو سامانه جهت صدورامکان فعالیت کارگزاران به‌صورت مستقیم در حوزه فروش بیمه‌نامه با استفاده از نمایندگان عضو سامانهواریز حق بیمه‌ها به‌صورت مستقیم به حساب نماینده (با درگاه پرداخت اختصاصی)نمایش موقعیت جغرافیایی نمایندگی روی نقشه و معرفی خدمات ویسیستم CRM جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و حرفه‌ای‌تر به بیمه‌گذارانامکان تغییرات و تولید محتوا توسط نمایندگان در سایت و وبلاگ اختصاصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا