18 واحد آلاینده تولیدی در مشهد اخطار گرفتند


18 واحد آلاینده تولیدی در مشهد اخطار گرفتند

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اجرای برنامه پایش شبانه زیست محیطی واحدهای آلاینده ایزوگام و آسفالت مشهد و صدور اخطار برای 18 واحد آلاینده خبر داد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: در ادامه برنامه‌های نظارت و کنترل زیست محیطی بر فعالیت واحدهای صنعتی استان در هفته گذشته، فعالیت ۳۱ واحد تولید ایزوگام و آسفالت شهرستان مشهد به صورت شبانه پایش زیست محیطی شد.

وی ادامه داد: آلایندگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای تولید ایزوگام مستقر در جاده مشهد به کلات موجب ایجاد مشکلات بهداشتی و تهدید سلامت عمومی شهروندان از جمله ساکنان شهرک مهرگان شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای برنامه‌های پایش شبانه، نظارت مستمر زیست محیطی بر عملکرد واحدهای صنعتی و جلوگیری از آلایندگی مراکز صنعتی در ساعاتی است که احتمال تخلفات بیشتر می‌شود.

همتی افزود: پارسال بیش از ۶ هزار و ۶۳۰ نوبت پایش از منابعی که احتمال آلایندگی در استان خراسان رضوی داشتند صورت گرفت و برای هزار و ۷۷ واحد آلاینده و متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همچنین پارسال ۵۵۰ نوبت پایش شبانه زیست محیطی انجام داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن رشد حدود ۱۲ درصدی اعمال برنامه‌های نظارتی در استان را نشان می‌دهد.

هم اکنون بیش از ۶ هزار واحد صنعتی در استان خراسان رضوی که دارای حدود ۶ میلیون نفر جمعیت است فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر