جلوگیری از تعطیلی 4 واحد صنعتی خراسان شمالی


جلوگیری از تعطیلی 4 واحد صنعتی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: با تدابیر صورت گرفته امسال از تعطیل شدن چهار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان جلوگیری شد.

سیاوش وحدت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بروز مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا برای برخی از واحدهای صنعتی کوچک استان، تلاش شد تا با تغییر خط تولید، از تعطیلی این واحدها جلوگیری شود.
وی به قابلیت انعطاف پذیری صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: ۲ واحد صنعتی استان با تغییر در خط تولید خود به تولید ماسک و الکل روی آوردند و با این رویکرد علاوه بر ادامه فعالیت، بخشی از نیاز جامعه به این اقلام بهداشتی را برطرف کردند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: با پیگیری شرکت شهرکهای صنعتی استان، در ۲ واحد صنعتی در آستانه تعطیلی نیز سرمایه گذار جدید مستقر شده و این واحدها توانستند از خطر تعطیلی بگریزند.

وی افزود: بر اساس تعریف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، در صورتی که از آخرین فعالیت واحد تولیدی ۶ ماه گذشته باشد واحد صنعتی به عنوان واحد راکد محسوب می شود و در سه ماهه بهار امسال این ۴ واحد صنعتی، قبل از رسیدن به وضعیت رکود، فعالیت متفاوت و یا مجدد خود را آغاز کرده اند.
وی گفت: یکی از اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعالی که کمتر از ظرفیت تولید دارند، تغییر نوع تولید با اولویت تامین نیازهای راهبردی استان است.
وحدت افزود: فعال سازی واحدهای صنعتی غیرفعال با تاکید کارگروه اقدام استان، همکاری ستاد تسهیل و کارگروه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه از برنامه های اصلی این شرکت است.
وی گفت: ۴۵ واحد صنعتی راکد به کارگروه اقدام استان معرفی شده اند که بر اساس تصمیمات کارگروه با همکاری ستاد تسهیل و کارگروه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه، برای رفع مشکلات این واحدها اقدام می شود.

خراسان شمالی ۱۵ ناحیه و شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که ۲۷۸ واحد صنعتی در این نواحی و شهرک ها فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دزدِ بهادر