برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان اراضی ملی


برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان اراضی ملی

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف، تخریب اراضی ملی، محیط زیست و نیز با کسانی که موجب ضربه به بیت المال بشوند، طبق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ احمد زحمتکش در این رابطه افزود: هر گونه تخریب محیط زیست و برداشت شن و ماسه از بستر فعال رودخانه‌ها بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی، ممنوع است و طبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود.
این مقام مسئول یکی از ضرورت های احیای حقوق عامه را صیانت از بیت المال و اموال عمومی و انفال دانست و اظهار داشت: بر اساس وظیفه ذاتی قوه قضائیه در احیاء، حفظ و صیانت از حقوق عامه و در جهت پیگیری و نظارت بر دعاوی ناظر بر جرائم مرتبط با اموال و منافع عمومی و مصالح ملی، جبران خسارات وارده به حقوق عمومی در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی بر عهده متعرضین است.
وی تصریح کرد: دادگاه مروست همواره در پیگیری سیاست‌های کلان قوه قضائیه مصمم بوده و تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن به کار می‌بندد و در این راستا حفظ حقوق شهروندی افراد در سطح جامعه در زمره برجسته‌ترین اولویت‌های این دستگاه جای دارد و از جایگاه ویژه و ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.
زحمتکش، ساخت و ساز در بستر رودخانه را ممنوع اعلام کرد و گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه، به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌گردد، لذا باید همگان به قوانین پایبند باشند و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.
وی افزود: حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین حقوق انسانی است که در جوامع امروزی حفظ این حقوق، نمود بیشتری یافته است.
شایان ذکر است در عمل به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات مکرر ریاست قوه قضاییه در اجرای دستورات ریاست کل دادگستری استان یزد و در راستای برخورد و تعقیب قانونی با اقدامات متجاوزانه و تخریب اراضی ملی از سوی برخی افراد سود جو جامعه، رئیس حوزه قضایی مروست در راستای حفظ حقوق عامه، از چند چاه های کشاورزی که اقدام به تخریب منابع طبیعی و انتقال غیر مجاز آب نموده بودند با حضور در محل بازدید و با قاطعیت با متخلفین برخورد و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل داد و در ادامه بر اساس گزارش ماموران اداره آب منطقه ای مروست، مبنی بر برداشت غیرمجاز ماسه و تخریب عمدی رودخانه فصلی مروست، با حضور در محل با قاطعیت به توقیف کلیه ماشین آلات و ادوات مجرمانه در این عرصه مبادرت شد.

48

کد خبر 1409752

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد