افزایش 3 ماهه اعتبار پروانه‌های معادن زیان‌دیده از کرونا در سمنان


افزایش 3 ماهه اعتبار پروانه‌های معادن زیان‌دیده از کرونا در سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش سه ماهه اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان خبر داد و گفت: این افزایش اعتبار به صورت رایگان و در راستای حمایت از معادن آسیب دیده از شیوع ویروس عالمگیر کرونا انجام شده است.

محمد فروهر 23 تیرماه در نشست شورای اداری این سازمان با اعلام این خبر اظهار کرد: مدت سه ماه به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف دارای اعتبار که فعالیت آنها به نحوی به علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و یا راکد مانده است اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور کاهش آثار ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ابلاغ شورای عالی معادن ، مقرر شد مدت سه ماه بدون اخذ هزینه‌های مربوطه موضوع تبصره ۳ ماده ۶ قانون معادن به اعتبار کلیه پروانه‌های اکتشاف معادن اضافه گردد.

معاون امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این مصوبه در راستای مساعدت با مکتشفین و سرمایه گذاران معدنی در جهت کاهش اثر ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای عالی معادن مطرح گردید که با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون معادن ، رای قطعی و لازم الاجرای شورا صادر گردیده است.

فروهر اظهار کرد: مصوبات شورای عالی معادن برای اشخاص داخل کشور سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض خواهد بود و خارج از مهلت های ذکر شده ، تصمیمات شورای عالی معادن قابل اعتراض نمی باشد.

وی از فعالیت 629 معدن در سطح این استان پهناور خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش معدن استان سمنان در حال حاضر تعداد ۱۸۳ فقره پروانه اکتشاف و تعداد ۶۷ فقره گواهی کشف دارای اعتبار بوده و در مجموع افزون بر 620 معدن نیز دارای پروانه بهره برداری هستند .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس