امام جمعه تبریز: پرداخت مالیات عامل توسعه جامعه است


امام جمعه تبریز: پرداخت مالیات عامل توسعه جامعه است

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ مالیاتی در کشور، گفت: پرداخت مالیات عامل توسعه و رشد جامعه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی و مدیران این حوزه با وی، اظهار کرد: تاکنون گلایه ای از عملکرد اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در چهار سال گذشته نبوده که نشان از برخورد سازنده و تعاملی با مردم دارد.

وی با بیان اینکه کارمندان همراه ترین افراد با دولت هستند، چون پیش از دریافت حقوقشان، مالیات آنها کسر می شود، یادآوری کرد: خمس، زکات و مالیات تفاوت اساسی با یکدیگر دارند؛ افزایش پرداخت زکات و خمس در سال جاری نشان از اعتقادات دینی مردم دارد که پا برجاست و واجب مالی است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مالیات نیز برای هزینه های جاری دولت ها برای ایجاد رفاه و امنیت هزینه می شود و از طریق دولت اخذ و به نوعی عامل پیشرفت جامعه، رونق اقتصادی، عدالت اجتماعی و افزایش خدمات عمرانی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده درآمدهای مالیاتی صرف عمران، آبادانی و خدمات زیربنایی کشور می شود و بر این اساس ضرورت همگام سازی نظام مالیاتی در نظام اقتصادی کشور با دانش روز اجتناب ناپذیر است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایجاد امنیت، رفاه اجتماعی و افزایش خدمات از مزایای نظام مالیاتی محسوب می شود و بر این اساس مردم را باید نسبت به فواید آن آگاه کرد تا آنان بدانند پرداخت مالیات جزوی از بدهی مردم است که صرف توسعه و آبادانی کشور می شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: در شورای فرهنگ عمومی نیز در این خصوص باید نشستی برگزار شود تا فرهنگ مالیاتی بیشتر در جامعه تقویت و تبیین شود.

وی همچنین تاکید کرد: دولت باید به وعده ها و تعهدات خود عمل کند تا مردم نیز ترغیب شده و مالیات خود را به موقع پرداخت کنند.

۲.۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی در سال گذشته

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: سه هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهای استان است که از این مقدار ۲.۸ میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی است.

غلامرضا شریفی اظهار کرد: از محل عوارض ها نیز سال گذشته ۵۲۶ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت شده است که سهم شهرداری ها از این رقم ۷۰ درصد و دهیاری ها ۳۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نیز ۹۵ میلیارد تومان عوارض به همان نسبت یاد شده به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

شریفی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم و شرایط فشار اقتصادی، مالیات می تواند به دولت کمک کند، تاکید کرد: وصول مالیات عادلانه در اولویت کاری ما است؛ علاوه بر این واگذاری نقل و انتقال مکانیزه ملک به دفاتر رسمی، بخشودگی جرایم و ابلاغ الکترونیکی که آذربایجان شرقی پایلوت آن است از جمله اقداماتی می باشد که در جهت رفاه مردم انجام شده است.

به گزارش ایرنا، از ۱۶ تا ۲۲ تیر هفته مالیاتی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق