میزان استفاده از ماسک در اصفهان بهبود یافت


میزان استفاده از ماسک در اصفهان بهبود یافت

اصفهان - ایرنا - مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: میزان استفاده از ماسک در بین مردم اصفهان از اواسط تیر ماه امسال و پس از راه‌اندازی پویش همگانی من ماسک می‌زنم بهبود یافت.

پویش همگانی " من ماسک می‌زنم" از هفته اول تیر ماه جاری با هدف گسترش استفاده از ماسک در بین مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور آغاز شد.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تازگی اعلام کرد که در سه هفته گذشته استفاده از ماسک در تهران به ۱۰ درصد و در برخی شهرستان‌ها به ۲۰ درصد نزول کرد اما با راه‌اندازی پویش "من ماسک می‌زنم"، طبق بررسی‌های صورت گرفته در برخی شهرها همچون اصفهان و مراکز سایر استان‌ها استفاده از ماسک به ۷۵ درصد و در تهران هم این آمار به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

ایرج حریرچی با بیان اینکه این آمار خوب است، افزود: این آمار کافی نیست و اگر به ۹۵ درصد برسد رکورد جهانی در مراقبت‌های جلوگیرانه از ابتلا به کرونا به ثبت خواهد رسید.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افزایش استفاده مردم اصفهان از ماسک در یک هفته اخیر بوضوح قابل مشاهده است و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتر، این امر گسترش یابد.

رضا فدایی افزود: نمی‌توانم عددی از میزان استفاده مردم اصفهان از ماسک اعلام کنم اما افزایش استفاده از آن نشان می‌دهد که راه‌اندازی پویش " من ماسک می‌زنم " و هشدارهای داده شده درباره افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آن موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان استفاده مردم از ماسک هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده است، تصریح کرد: لازم است که استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ مانند فروشگاه‌ها افزایش یابد.

فدایی با اشاره به اینکه تفاوتی بین گروه‌های سنی مختلف درباره استفاده از ماسک وجود ندارد، اظهار داشت: ماسک‌های جراحی ساده و پارچه‌ای برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در زمان حاضر مناسب است و استفاده از ماسک‌های N۹۵ توصیه نمی‌شود.

وی درباره نظارت بر استفاده متصدیان واحدهای صنفی از ماسک، توضیح داد: اصفهان ده‌ها هزار واحد صنفی دارد و مرکز بهداشت استان آنقدر نیرو ندارد که بتواند به همه آنها و یکی یکی سرکشی کند بنابراین تلاش می‌شود که علاوه بر بازرسی‌ها با برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی در این زمینه اقدام شود.

فدایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به شدت در سطح استان اصفهان در گردش است و در وضعیت مطلوبی بسر نمی‌بریم، گفت: در صورتیکه بیش از ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند می‌توانیم تاثیر آن را در کاهش شیوع بیماری در روزهای آینده بطور مشهود ببینیم.

تاکنون بیش از ۲۵۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان‌باختگان کرونا به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس