تشکیل 350 پروند تخلف اصناف در پردیس


تشکیل 350 پروند تخلف اصناف در پردیس

تهران- ایرنا- مسئول بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: طی سه ماهه اول امسال 350 پرونده تخلف اصناف به ارزش140 میلیون تومان به اداره تعزیرات حکومتی برای صدور رای ارجاع شد.

محمد حیدریان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها پس از افزایش قیمت، کالاهای نرخ گذشته را که پایین‌تر از قیمت فعلی است، با قیمت روز عرضه می‌‍کنند و این افزایش نرخ غیرقانونی است.

وی افزود: برخی از کالاهای عرضه شده مشمول افزایش قیمت نیست و با اصنافی که خودسرانه و غیرقانونی به افزایش قیمت اقدام کنند، برابر قانون برخورد می‌شود.

مسئول بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس عنوان کرد: قیمت هر کالا همراه با تاریخ عرضه بر روی آن درج شده و صاحبان فروشگاه تا وقتی که زمان نرخ مصوب قبلی به اتمام نرسیده باشد، مجاز به افزایش قیمت کالای یاد شده نیستند و افزایش قیمت خودسرانه کالای عرضه شده تخلف محسوب می‌شود.

حیدریان ادامه داد: شهروندان افزایش نرخ غیرقانونی را به سامانه تلفنی ۱۲۴ یا شماره تماس اداره بازرسی شهرستان پردیس ۷۶۲۲۳۰۱۰ اعلام کنند تا پس از احراز تخلف با واحد صنفی برخورد قانونی شود.

وی با تاکید بر اهمیت حقوق شهروندان، خاطر نشان کرد: شهروندان تخلف فروشگاه‌هایی که به فروش کالاهای دو نرخی اقدام می‌کنند را به واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گزارش بدهند.

مسئول بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس ادامه داد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت از تخلف‌های قابل رسیدگی توسط بازرسان در سطح شهرستان است.

حیدریان افزود: طرح تشدید نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های عرضه لوازم خانگی در دستور کار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان پردیس قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شهروندان در معرفی اصناف متخلف، خاطر نشان کرد: شهروندان مواردی نظیر کالاهای احتکاری در انبار یا سوله‌های خارج از شهر را به ما گزارش بدهند تا مواردی که مظنون به احتکار است، بازرسی شده و در صورت احراز تخلف توسط بازرسان اعمال قانون شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا