هدایت 45 درصد دانش‌آموزان ابهری به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای


هدایت 45 درصد دانش‌آموزان ابهری به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابهر گفت: 45 در صد دانش‌آموزان این شهرستان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و 55 درصد به سمت رشته‌های نظری هدایت خواهند شد.

حجت‌الله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، بر اهمیت موضوع هدایت تحصیلی و تاثیر آن بر سرنوشت دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: داشتن وحدت رویه و گفتمان مشترک برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بحث هدایت تحصیلی، از موارد ضروری است.

وی با اشاره به این‌که شهرستان ابهر در موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با رعایت اصول و موازین، عملکرد قابل قبولی دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا توزیع متوازن بینرشته‌ای را که مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است، در مدارس این شهرستان اجرا کنیم.

این مسئول، داشتن خروجی مطلوب را متضمن پرداختن دقیق و اصولی به بحث هدایت تحصیلی عنوان کرد و ادامه داد: با استناد به آمارها، ابهر در بحث هدایت تحصیلی به افق ذکر شده در برنامه ششم توسعه که هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بوده، نزدیک شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابهر، با تاکید بر این‌که این شهرستان در زمینه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش رشد چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد: طبق آمار ۴۵ درصد دانش‌آموزان شهرستان ابهر به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ۵۵ درصد به سمت رشته‌های نظری هدایت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند، بیان کرد: میانگین کشوری در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حدود ۳۸ در است که ابهر با شاخص ۴۵ درصد به برنامه ششم توسعه نزدیک شده و رتبه اول استان از حیث اجرای مطلوب توسعه متوازن رشته‌ای و شاخه‌ای را دارا است.

عباسی، آمار دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از متوسطه اول را ۱۹۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: «فرم ۷» و عوامل عملکردی دانش‌آموزان مبنای اصلی برای امر هدایت تحصیلی و ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف خواهد بود.

این مسئول، از پیش‌بینی ۱۰ کلاس تجربی برای دختران و ۷ کلاس تجربی برای پسران و نیز ۶ کلاس انسانی برای پسران و ۹ کلاس انسانی برای دختران خبر داد و یادآور شد: در پایه نهم ۱۰۱۴ دانش‌آموز دختر و ۹۲۸ دانش‌آموز پسر را برای بحث هدایت تحصیلی خواهیم داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابهر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال تحصیلی پیش رو، برای اولین‌بار رشته بورس و فرش‌بافی را در این شهرستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی، ایجاد فضای منطقی و واقع‌گرایانه برای اولیا و دانش‌آموزان پایه نهم را از رویکردهای مهم معاونت آموزش متوسطه عنوان و تصریح کرد: توجه ویژه به خروجی مطلوب و حفظ جایگاه آموزشی این شهرستان در سطح استان و کشور، از اهداف و رویکردهای مجموعه آموزش و پرورش است.

عباسی با اشاره به اهمیت موضوع هدایت تحصیلی و نقش کلیدی و موثر اولیا در این خصوص، خاطرنشان کرد: اولیا در بحث هدایت تحصیلی به سه محور عوامل عملکردی (نمرات سه ساله دانش‌آموزان)، استعداد و علاقه دانش‌آموزان و ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و امکانات آموزش و پرورش و نیاز حال و آینده جامعه توجه داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...