اجرای طرح «سه میم» ازسوی کانون‌های مساجد خراسان شمالی


اجرای طرح «سه میم» ازسوی کانون‌های مساجد خراسان شمالی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: اجرای طرح سه میم با هدف پیوند بین مسجد، مدرسه و منزل در استان انجام می‌شود.

هاشم شیرازیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح سه میم ۱۰ سالی است که در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح در کانون مساجد منطقه ملکش با همکاری مساجد هم‌جوار مدارس برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود و برخی از مسئولیت‌های این طرح به عهده کانون‌های مساجد، مدیران مدارس و خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح سه میم نماز جماعت در مساجد با شکوه‌تر از پیش برگزار می‌شود، اضافه کرد: این طرح با اولویت حاشیه شهرها به اجرا در آمده و تاکنون استقبال دانش‌آموزان از این طرح بسیار مطلوب بوده است.

شیرازیان با اشاره به اینکه مدارس هم‌جوار مساجد در استان شناسایی شده است، افزود: هدف اصلی در این طرح، انتقال آموزه‌های در سنین کودکی به فرزندان است و در این طرح در کنار آموزه‌های دینی به مسائلی مانند مهارت‌های زندگی نیز پرداخته می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تاکید کرد: با توجه به اهداف این طرح، نشست‌های تخصصی سبک زندگی برای خانواده‌های دانش‌آموزان نیز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از آنجایی که حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های طرح سه میم موجب با شکوه‌تر شدن برنامه‌های مدارس و مساجد شده است، این طرح ۱۰ سال به طول انجامیده است و به طور قطع به دنبال گسترش این طرح هستیم.

شیرازیان اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه سوم، چهارم و پنجم و همچنین دانش‌آموزان پایه متوسطه اول از جامعه هدف این طرح هستند و تاکنون نیز ۵۵ مدرسه هم‌جوار مسجد نیز در استان شناسایی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!