رسانه‌های مکتوب آنلاین در اردبیل تحریریه‌ها را از دست داده‌اند


رسانه‌های مکتوب آنلاین در اردبیل تحریریه‌ها را از دست داده‌اند

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: رسانه‌های مکتوب چاپی و آنلاین در اردبیل تحریریه‌ها را از دست داده‌اند.

مجتبی لاله در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: رسانههای استان اردبیل عموما تک نفره اداره میشود و این مساله بر مواردی چون ریزش مخاطب،کیفیت، کمیت و ثبات کاری تاثیر میگذارد.
وی با بیان اینکه فعالیت مطبوعاتی در اردبیل قدمتی بیش از یک قرن دارد، اما هنوز تجربهها را مدون نکردهایم، تصریح کرد: در همه ادوار یک نقطه مشترک وجود دارد و آن اینکه روزنامه نگاری در اردبیل خیلی خیلی کم توانسته باتجربه ها را در خود حفظ کند و این باعث شده تا چرخه انتقال تجربه عملا اتفاق نیفتد.
لاله ادامه داد: همین امر سبب شده تا نسل بعدی همان مسیر نسل پیشین را به شکل تجربی و شاید در مقیاس و فرمی دیگر تجربه کند و زمانی که به مرز پختگی رسید احتمال اینکه همانند آنها همه امورات را به یکباره رها کند و همه تجربه های ارزشمند را هم به نسل جدید منتقل نکند؛ وجود دارد و البته اینکه چرا این اتفاق رخ میدهد خود مقوله دیگری است که مسائل مالی در شکل گیری آن بیشترین نقش را دارد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل اضافه کرد: در نظر داریم در این دوره هیات مدیره به این دو مهم یعنی انتقال تجارب و شکل گیری تحریریه بپردازیم.
لاله با بیان اینکه معتقدم خانه مطبوعات استان اردبیل در دو دهه گذشته به عنوان تشکل صنفی جامعه مطبوعاتی و خبرنگاری استان توانسته اقدامات ارزشمندی را از خود به عنوان تشکل صنفی تاثیرگذار ارائه دهد، افزود: با این وجود هنوز نقصهایی داریم و تا رسیدن به شرایط آرمانی و ایده آل فاصله داریم.
مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه اردبیل تیتر اضافه کرد: متاسفانه در طول ادوار گذشته بخشی از جامعه مطبوعاتی از نهاد صنفی خودشان دلخور و آزرده خاطر شدهاند و در کنار آن میان بخشی از پیشکسوتان هم با خانه مطبوعات فاصله افتاده است بنابراین نیازمند رویکردهایی هستیم که بتوانیم همگرایی را در میان جامعه مطبوعاتی تقویت کنیم.
لاله ادامه داد: تاثیرگذاری حداکثری در حوزه مسائل مرتبط با اهداف صنفی جامعه مطبوعات استان اردبیل همیشه در خانه مطبوعات به عنوان یک هدف نهایی مد نظر بوده و در دوره فعلی ارتقای این اثربخشی به شکلی که برای اهالی خانواده مطبوعات ملموس باشد مد نظرمان است.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه تعامل بین اصحاب رسانه و خانه مطبوعات مقولهای دو سویه است، اضافه کرد: خانه مطبوعات همواره کوشیده که چتر حمایتی خود بر سر همه اهالی مطبوعات بگستراند و برنامههایی را برای دوره فعلی طرح ریزی کردهایم که فضای تعاملی نیز به واسطه آن بیش از پیش تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنا را بر این داریم که شاکله تصمیم گیری و راهبردهای ما بر اساس مطالبات طرح شده از سوی جامعه مطبوعاتی استان شکل گیرد، گفت: فعلا در این راستا تشکیل کمیته های تخصصی را به عنوان گام اول در ارتقای این تعامل مد نظر داریم.
لاله با بیان اینکه خانه مطبوعات در وهله اول متعلق به اعضا آن است و ما نماینده آنها در پیشبرد مطالباتشان هستیم، ادامه داد: مهمترین تیمی که به خانه مطبوعات شان و قوام میبخشید خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
وی اضافه کرد: اخیرا دیداری با حضرت آیت الله عاملی داشتیم راهنماییهایی ارزشمندی را در خصوص تعالی جامعه مطبوعاتی استان داشتند؛ پیرو آن جلسات راهبردی را در این خصوص تشکیل دادیم.
لاله گفت: سازماندهی و هویت بخشی به همه فعالان رسانهای بخشی از اهداف ما در این دوره است و میکوشیم تا همگام با سیر تحولات در رسانه ها و شکل گیری رسانههای نوین در فضای آنلاین، اقداماتی بنیادین و اثر بخش را داشته باشیم و رسانههای آنلاین و فعالان مجازی نیز می توانند بخشی از خانواده خانه مطبوعات محسوب شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل