انتخابات در دولت تدبیر و امید در کمال سلامت و امنیت برگزار شد


انتخابات در دولت تدبیر و امید در کمال سلامت و امنیت برگزار شد

تهران- ایرنا- مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: 7 انتخابات در 7 سال دولت تدبیر و امید در کمال سلامت و امنیت برگزار شد که خود گویای وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری مجموعه بزرگ وزارت کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی روز دوشنبه در نشست با کارشناسان انتخابات اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، یک دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره انتخابات شوراهای اسلامی، یک دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌شکل سراسری برگزار شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: در این ۵ انتخابات سراسری، بیش از ۱۷۳ میلیون رای از مردم اخذ شده است. به عبارت دیگر، برای هر انتخابات سراسری حدود ۳۵ میلیون نفر شرکت کرده‌اند. علاوه بر آنها، انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و در برخی از حوزه‌های انتخابیه برگزار و بیش از ۸ میلیون رای دهنده مشارکت کردند.

موسوی در ادامه ضمن قدردانی از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که انتخابات را برگزار می‌کنند، اظهار داشت: همه انتخابات‌های مذکور در کمال سلامت و امنیت برگزار شده که خود گویای وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری مجموعه بزرگ وزارت کشور است.

وی با اشاره به همکاری مردم در برگزاری انتخابات گفت: بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از معتمدین مردمی برای برگزاری انتخابات‌های ذکر شده با وزارت کشور و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در قالب هیات‌های اجرایی، نمایندگان فرماندار و بخشدار، اعضای شعب و بازرسی همکاری کرده‌اند که شایسته قدردانی است.

دبیر ستاد انتخابات کشور به تامین اقلام و تجهیزات انتخابات اشاره و اظهار داشت: در پی دستور ریاست جمهوری در سال ۹۵ بیش از ۶۳۰۰۰ صندوق شفاف رای ساخته و به‌کار گرفته شد. علاوه بر آن، ۶۹۰۰۰ دستگاه احراز هویت الکترونیک و ۳۴۰۰۰ صندوق رای الکترونیک نیز توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.

موسوی درباره نظم بخشی به فرایندهای متعدد انتخابات افزود: وزارت کشور دو کار مهم را در حوزه «نرم افزاری - سخت افزاری» و «حقوقی» همزمان انجام داده است؛ اول اینکه سامانه جامع انتخابات را طراحی و ایجاد کرده تا همه فرایندهای انتخابات‌های گوناگون به صورت شفاف و دقیق مطابق با قانون انجام پذیرد.

وی عنوان کرد: همه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به تناسب مسئولیت در حوزه خدمت، به این سامانه دسترسی دارند. این مهم در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شده است. کار مهم دیگر، این که وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به منظور یکپارچه‌سازی قوانین متعدد انتخابات تدوین کرد که پس از تصویب در دولت در اواخر سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور به انتخابات سال ۱۴۰۰ اشاره و اعلام کرد: در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به‌شکل سراسری و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به‌طور میاندوره ای در برخی از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد. بدین منظور، در حال فراهم‌سازی و تمهید مقدمات آن هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام