امام جمعه سمنان: راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود


امام جمعه سمنان: راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: راه‌های فرار مالیاتی در هر سطحی باید مسدود و با این مساله قاطع برخورد شود.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: در مقابله با تخلفات و فرار مالیاتی توصیه های افراد نباید مد نظر قرار گیرد و با برخورد قاطع راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود تا حقوق دولت توسط مردم پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: فرار مالیاتی جرم است و با کسی که تخلف مالیاتی دارد حتی اگر بدهکاری آن اندک باشد باید برخورد جدی صورت پذیرد .

وی با اشاره به همراهی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با فعالان اقتصادی ، کسبه و اصناف، ادامه داد: کسانی هستند که به واسطه برخی مشکلات توان پرداخت مالیات را در شرایط کنونی ندارند ، انتظار می رود سازمان امور مالیاتی همان طور که در شرایط سخت کرونا تمهیداتی را برای این افراد در نظر گرفت، اکنون نیز با آنان همراهی کند.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر لزوم جلب رضایت مردم بیان کرد: رضایتمندی مردم در اولویت قرار گیرد و همه مسئولان از هیچ کوششی برای جلب رضایت مردم دریغ نکنند.

وی مردم استان سمنان را ولایتمدار و متدین توصیف کرد و گفت: شهروندان استان همواره قانونمدار بوده اند و در پایبندی و عمل به قانون پیشتاز هستند.

امام جمعه سمنان کمک به دولت را در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی پر اهمیت دانست و بیان کرد: در شرایط تحریم ظالمانه استکبار جهانی فروش نفت به حداقل رسیده و درآمد دولت از طریق مالیات تامین می شود، همانطور که مردم پرداخت خمس و زکات را برخود واجب می دانند ، پرداخت مالیات هم فریضه و برهمگان واجب است .

اصل پرداخت مالیات همراه با عدالت مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان نیز در این بر لزوم حمایت از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در چهارچوب قوانین و مقررات تاکید کرد و گفت: مالیات یکی از مهمترین ابزارهای درآمد دولت بر است، در حال حاضر و با توجه به تحریم‌های ظالمانه تامین منابع درآمدی کشور از طریق درآمدهای حاصل از نفت با مشکل جدی مواجه است و با برنامه ریزی درست و دقیق ، رعایت عدالت مالیاتی می توان درآمد دولت را از طریق مالیات تامین کرد .

جواد انوری افزود: سازمان امور مالیاتی در جهت مدرن سازی نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی است که هدف از آن بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در نظام مالیاتی و ایجاد نظام جامع اطلاعات مالیاتی هوشمند و اجرای کامل آن زمینه‌ساز افزایش رضایت‌مندی مودیان است.

وی با اشاره به پدیده شوم فرار مالیاتی بیان کرد: یکی از دلایلی که موجب کاهش سهم مالیاتها در بودجه کشور می شود، فرار مالیاتی است و برخی افراد به روش هایی سعی در کتمان درآمد خود دارند و مالیات خود را که حقوق حقه دولت جهت اجرای سیاست اقتصادی و توسعه کشور است نمی پردازند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی دقیق و هوشمندسازی نظام مالیاتی و تکمیل بانک اطلاعاتی باعث تحقق اهداف و سیاستهای سازمان امور مالیاتی کشور می شود .

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: اجرای ماده ۹۷ قانون مالیاتهای مستقیم یکی از مصادیق عدالت مالیاتی است که از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی، اظهارنامه مالیاتی آنها خواهد بود و اظهارنامه‌هایی که در مرحله نخست ، به صورت شفاف و با رعایت مقررات، تنظیم و در موعد مقرر به تسلیم شود و اطلاعات آنها با بانک‌های اطلاعاتی سازمان همخوانی داشته باشد، بدون رسیدگی و صدور برگ تشخیص، پذیرش می شود و برگ قطعی آنها صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق با مقررات و منطبق بر واقعیت تسلیم نکنند ، از مزایای خوداظهاری بهره‌مند نمی شوند و مشمول جرائم مالیاتی مربوط به کتمان درآمد خواهند شد.

انوری تاکید کرد: همواره باید به اصل پرداخت مالیات همراه با عدالت مالیاتی عمل شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان پرداخت مالیات در کشور را مستلزم ترویج فرهنگ مالیات در بین مردم برشمرد و افزود: اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه نیازمند اطلاع رسانی به مردم از نتایج و آثار مثبت آن است، مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و پیشرفت و مشارکت در عمران و آبادانی کشور مستلزم همکاری و مشارکت همه مردم است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!