هیات کوهنوردی خوزستان امسال میزبان سه رویداد مهم کشوری است


هیات کوهنوردی خوزستان امسال میزبان سه رویداد مهم کشوری است

اهواز – ایرنا – رییس هیات کوهنوردی خوزستان گفت: در سال جاری میزبان سه رویداد مهم کشوری هستیم که امیدواریم بیماری کرونا اجازه این اقدام را به ما بدهد.

قدرت اله نیکخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات سنگنوردی سالنی جام زاگرس و مسابقات دوی کوهستان به ترتیب در اهواز و ایذه برگزار می شود و اگر شرایط اجازه دهد نیمه دوم شهریورماه برای اولین بار در کشور میزبان مسابقات سنگنوردی روی آب در دزفول خواهیم بود.

وی عنوان کرد: همچنین بنا داریم یک سری برنامه های آموزشی و دوره‌های مربیگری و طراحی مسیر در رشته های سنگنوردی و دوی کوهستان برگزار کنیم. همچنین اسفندماه امسال با موافقت فدراسیون، میزبان همایش پیشکسوتان کشور هستیم.

رییس هیات کوهنوردی خوزستان مسیریابی قله‌های شاخص استان را جز برنامه‌های مهم این هیات در سال جاری عنوان کرد و گفت: بنا داریم مسیر صعودهای تابستانه و زمستانه قله‌های شاخص استان را مسیریابی کرده و در دسترس کوهنوردان کشور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ باشگاه مجوزدار در ۲ بخش آقایان و بانوان در استان فعالیت می کنند گفت: بر اساس بیمه ورزشی حدود چهار هزار ورزشکار سازمان یافته در استان داریم اگرچه باشگاه داران اغلب تمایلی به استفاده از بیمه ورزشی نداشته و بیشتر از بیمه‌های مسئولیت استفاده می کنند چون بیمه ورزشی در صورت فوت افراد تنها یکصد میلیون ریال پرداخت می کند.

نیکخواه در پاسخ به این پرسش درباره نظارت این هیات بر تورهای گردشگری گفت: ما فعالیتی با عنوان گردشگری در هیات کوهنوردی استان نداریم و باشگاه ها تنها مجاز به فعالیت در رشته های سنگنوردی، کوهنوردی و دره نوردی هستند و اگر کسی به اسم گروه‌های گردشگری دراین حیطه تخلفی انجام می‌دهد مورد تایید ما نیست .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا