آب زمین‌های کشاورزی منطقه دشت آوان در شمال خوزستان پایدار شد


آب زمین‌های کشاورزی منطقه دشت آوان در شمال خوزستان پایدار شد

دزفول- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: عملیات تعمیر و نصب 2 دستگاه الکتروپمپ 520 کیلوواتی ایستگاه پمپاژ اصلی دشت اوان در شبکه آبیاری کرخه شمالی تکمیل و آب این زمین‌ها پایدار شد.

محسن سعادت‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش شدید ظرفیت آبدهی ایستگاه در ماه‌های اخیر باعث اختلال در روند توزیع آب شده بود که موجب شد تعمیر اساسی الکتروپمپ‌های معیوب این ایستگاه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: با تعمیر و نصب این ۲ الکتروپمپ، پایداری ایستگاه در شرایط مطلوبی قرار گرفت و نگرانی کشاورزان منطقه درخصوص آبیاری محصولات تابستانه رفع شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان هزینه تعمیر اساسی این الکتروپمپ‌ها را حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار در ۲ فصل زراعی تابستان و زمستان زیرپوشش ایستگاه پمپاژ اصلی دشت اوان است.

به گفته وی با هماهنگی معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب وبرق خوزستان تعمیر اساسی ۲ الکتروپمپ دیگر این ایستگاه در دستور کار قرار دارد.

ایستگاه پمپاژ شماره یک دشت اوان با داشتن هفت دستگاه الکتروپمپ در بالا دست پل نادری بر روی رودخانه کرخه احداث شده است.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس