کرونا جان پنج کودک خراسان شمالی را گرفت


کرونا جان پنج کودک خراسان شمالی را گرفت

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جان باختن پنج کودک زیر 9 سال به علت ابتلا به بیماری کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در استان خبر داد.

دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و بیشترین درگذشتگان بر اثر این بیماری را افراد ۷۰ تا ۹۰ ساله دربرمی گرفته اند.
وی از ابتلای ۵۴ مادر باردار به این ویروس تا امروز خبر داد و گفت: خوشبختانه حال تمامی این مادران مساعد هست و هیچ موردی از فوت در این افراد نداشته ایم.
وی به این افراد توصیه کرد برای جلوگیری از ابتلای خود و فرزندشان به این ویروس، تا حد ممکن از حضور در مکان های عمومی و نیز مکان های پرتجمع خودداری کرده و حتماً رعایت نکات بهداشتی را به عنوان یک اصل اساسی مد نظر قرار دهند.

دکتر هاشمی از مهمترین نشانه های ابتلا به ویروس کرونا را کمبود اکسیژن خون، تنگی نفس شدید، سیاه شدن لبها، تب شدید که بیش از ۵ روز به طول انجامد و اختلال در هوشیاری دانست و گفت: در صورت مشاهده هر کدام از این علائم حتماً افراد باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر استفاده از ماسک به عنوان یک اصل اساسی در پیشگیری از ویروس کرونا، از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر خبر داد و افزود: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا تعداد مبتلایان استان در ۲ هفته گذشته از ۷۰ نفر به بیش از ۱۵۷ نفر در دو روز گذشته افزایش یابد.
هاشمی افزود: تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا نیز در طول روز بین یک تا سه نفر بوده و حتی در برخی روزها همانند دو روز قبل به چهار نفر نیز رسید ولی هنوز شیب صعودی آنچنان زیادی نداشته است.
وی یادآور شد: با توجه به جمعیت نسبتا پایینی که بسیاری از شهرهای استان دارند احتمال تبدیل شدن وضعیت شیوع کرونا در این شهرها از حالت زرد به قرمز چندان دور از ذهن نیست چرا که افزایش یک بیمار مبتلا نیز می تواند شرایط شهرهای کم جمعیت را از حالت زرد به قرمز برساند بنابراین نیازمند رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برای خروج از بحران هستیم.

استان خراسان شمالی که از اوایل تیرماه از نظر افزایش ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در وضعیت هشدارآمیزی به سر می برد، ابتدای هفته جاری -شنبه - بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دارای شرایط قرمز کرونایی شناخته شده بود.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا