فعالیت جهادی طلبه‌های بوشهری در بیمارستان‌های کرونایی بوشهر


فعالیت جهادی طلبه‌های بوشهری در بیمارستان‌های کرونایی بوشهر

بوشهر-ایرنا- مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: 17 نفر از طلاب و روحانیون این استان در2 بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان محل پذیرش بیماران کرونایی این استان به انجام کار جهادی همراه بیمار می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رضا خدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۰ نفر از این طلاب در بیمارستان شهدای خلیج فارس و هفت نفر در بیمارستان برازجان در ۲ شیفت صبح و عصر این فعالیت جهادی را انجام می‌دهند.

وی افزود: استان بوشهر پس از قم و خوزستان سومین استانی است که در عرصه این اقدام جهادی قدم گذاشته است و تلفیقی از طلاب جهادگر استان و کشور برای انجام این کار خداپسندانه دور هم جمع شدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: روحیه دادن به بیماران، کادر درمانی و پرستاران و غذا و دارو دادن به بیماران از جمله فعالیت‌های طلاب و روحانیون در بیمارستان و مهمترین قسمت این کار دلگرمی به بیمار و کادر درمانی و روحیه بخشی به آنان است.

خدری اضافه کرد: غسل و کفن و دفن جان باختگان بیماری کرونا یکی دیگر فعالیت‌های طلاب و روحانیون جهادگر در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون استان بوشهر در زمینه غسل و کفن و دفن اموات کرونایی فعاالیت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: این حوزه برای حضور طلاب در این عرصه جهادی فراخوان کرد و طلاب پس از اعلام آمادگی به لحاظ توانمند بودن در امور بیمارستانی و داشتن شرایط جسمی سالم مورد گزینش قرار می گیرند.

خدری حضور طلاب در بیمارستان بیماران کرونایی را ایثار خواند و اظهار داشت: طلاب و روحانیون با وجود اینکه می‌دانند امکان ابتلا به ویروس کرونا در این مکانها وجود دارد اما با ایثار و از خودگذشتگی یاریگر کادر درمان و مدافعان سلامت شده‌اند.

وی گفت: برای آشنایی بیشتر طلاب جهادگر با شرایط دوره توجیهی برگزار شده‌است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یادآورشد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی حاضر شدند و با ایجاد کارگاه های تولید ماسک و دستکش و نیز گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرهای استان سهمی مهم در عرصه خدمت رسانی به جامعه ایفا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس