هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع بادهای موقتی و افزایش دما هشدار داد


هواشناسی بوشهر نسبت به وقوع بادهای موقتی و افزایش دما هشدار داد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه نسبت به ورزش بادهای موقتی و افزایش محسوس دما در این استان هشدار داده می‎شود.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش سرعت باد خیزش گرد و خاک به صورت نقطه‌ای و محلی دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: وزش باد در روز چهارشنبه شدت بیشتری دارد که منجر به افزایش ارتفاع موج در سواحل مرکزی و شمالی استان خواهد شد.

مساعدی ادامه داد: همچنین در این مدت پیش بینی شده دمای هوای در این استان بویژه در مناطق غیرساحلی تا ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

وی گفت: طی امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر با افزایش پوشش ابر در مناطقی از استان بوشهر، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی در مناطق مرتفع دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعاتی وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط افزایش ابر و صبحگاه همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده‌است.
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلو متر در ساعت و بعد از ظهر تا اوایل شب گاهی ۱۴ تا ۴۲ و در مناطق شرقی استان به طور لحظه‌ای تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.
مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در بعد از ظهر تا اوایل شب گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۲۳ بامداد، جزر اول ۰۹:۴۲، مد دوم ۱۴:۱۹ و جزر دوم ۲۰:۳۵ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و کنگان نیز به ترتیب با دمای ۴۸ و ۲۹ درجه بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط