طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 22 هزار نوآموز استان اردبیل آغاز شد


طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 22 هزار نوآموز استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 22 هزار نوآموز ورودی پایه اول ابتدایی از امروز در سراسر استان اردبیل آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه در آیین آغاز این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این طرح که از امروز تا ۱۵ شهریورماه در سراسر استان ادامه خواهد داشت، سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی و توان یادگیری همه نوآموزان ورودی پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

احمد ناصری با اشاره به پیش‌بینی ۱۶ پایگاه در سراسر استان اردبیل برای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان افزود: امسال، نسبت به سال گذشته تحصیلی پنج پایگاه به تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان استان افزوده شده است.

طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 22 هزار نوآموز استان اردبیل آغاز شد

وی با بیان این که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در این پایگاه‌ها رعایت می‌شود، اظهارداشت: بر اساس برنامه تدوین شده، روزانه فقط ۲۰ خانوار نوبت‌دهی شده به همراه نوآموز خود به هر پایگاه مراجعه کرده و به سنجش نوآموزان می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین افزود: در سراسر استان روزانه ۳۵۰ خانوار برای سنجش فرزندان نوآموز خود به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و هدف این است که وضعیت جسمی، سلامتی و توان ذهنی و یادگیری نوآموزان سنجیده شده و به معلمان آگاهی داده شود.

وی تاکید کرد: پس از مرحله سنجش، چنانچه لازم تشخیص داده شد، برخی از نوآموزان که دارای مشکلات جسمی و توان یادگیری جدی باشند، به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 22 هزار نوآموز استان اردبیل آغاز شد

ناصری همچنین گفت: در اجرای این طرح و پس از بررسی و سنجش سلامت، دانش‌آموزان در کلاس‌های عادی و یا به صورت تلفیقی و یا در کلاس‌های تخصصی استثنایی حضور یافته و به تحصیل ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به کاهش تعداد دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان با اجرای درست طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان افزود: در این طرح، افراد دارای مشکل یادگیری و جسمی شناسایی شده و به صورت هدفمند در مراحل آموزش کمک‌های تخصصی و خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 22 هزار نوآموز استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، رویکرد آموزش و پرورش در زمینه سلامت جسمی و توان یادگیری را رویکرد ارجاع و آموزش تلفیقی در مدارس عادی اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط بسیار خاص دانش‌آموزان به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

وی تحصیل در کلاس‌های عادی و تلفیقی را موجب رشد تحصیلی و ارتقای شخصیت اجتماعی کودکان دانست.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ مدرسه استثنایی استان اردبیل، یک هزار و ۸۵۰ دانش‌آموز دارای مشکلات جسمی و توان یادگیری مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا