اجرای 3000 برنامه ویژه چهل سالگی دفاع مقدس در فارس


اجرای 3000 برنامه ویژه چهل سالگی دفاع مقدس در فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از اجرای حدود سه هزار برنامه به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار، سعید کوشکی دوشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و به مدت ۴۳ هفته تا پایان سال ادامه دارد که هفته دفاع مقدس اوج زمان اجرای برنامه ث‌های این بزرگداشت خواهد بود.

او بیان کرد: ۲۱ کارگروه در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده که هر کدام حدود پنجاه برنامه در استان اجرا خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: اولین موزه دفاع مقدس در کشور که دارای مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری است، پارک موزه دفاع مقدس استان فارس است که بعد از ده سال، گالری آن خالی است و این جای تامل دارد.

کوشکی ادامه داد: مرحله اول گالری پارک موزه که شامل دیواره بیرونی گالری پارک موزه است، در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه چهارم مردادماه نمایشگاه دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و کشوری برپا خواهد شد، گفت: تجمع صد هزار نفری رزمندگان پیشکسوت در هفته دفاع مقدس در قالب گروه‌های کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پخش برنامه حکایت فتح از صدا و سیما مرکز فارس، تولید و انتشار صد جمله کتاب دفاع مقدس و تولید چهل اثر هنری فاخر در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های محوری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس افزود: برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا، اجرای ۴۰۰ برنامه محرومیت زدایی، اجرای برنامه‌های شب‌های شیدایی با موضوع معرفی شهدا، ساخت مستند خانواده‌های سه شهید به بالا و فراخوان آثار و اسناد دوران دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش دیگری از برنامه‌های قابل اجراست.

کوشکی خاطرنشان کرد: یک نرم افزار ویژه زیارت مجازی ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام استان طراحی شده است که به زودی رونمایی می‌شود و تمبر ۱۵ هزار شهید استان فارس و آلبوم تمبر آن نیز آماده شده که به زودی قابل استفاده خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ادامه داد: حدود هزار دانشنامه و مقاله با محوریت شهدا تا پایان امسال نیز تولید و به چاپ و انتشار خواهد رسید.

کوشکی همچنین با بیان اینکه ۲۷۰ هزار نفر از مردم فارس در دفاع مقدس سخاوتمندانه راهی جبهه‌های جنگ شدند، افزود: تقدیم ۱۵ هزار شهید، ۳۸ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده ماحصل این حضور پرشور مردم استان در هشت سال دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه بخش عظیمی از این رزمندگان به عشق دفاع از اسلام و بخش دیگری به دنبال حفظ هویت سرزمین ایران و وطن بودند، ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی را مردم پیش بردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین کم شود و همین مدال افتخاری برای رزمندگان یک ملت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی بیش از ۳۵ کشور به طور مستقیم و ده‌ها کشور به طور غیر مستقیم با ایران وارد جنگ شدند و در واقع ایران با یک دنیا مبارزه می‌کرد.

کوشکی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس باعث شد که ما ضمن تثبیت انقلاب، صدور انقلاب اسلامی هم را داشته باشیم، تاکید کردد: بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی است که نقش موثر آحاد مختلف جامعه که هر کدام به نحوی در جنگ حضور داشتند، تبیین و شناسانده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان