پرستاران در این بخش هر روز شوکه می شوند


پرستاران در این بخش هر روز شوکه می شوند

دوباره بیماری کووید 19 در خراسان شمالی اوج گرفته است و تعداد مبتلایان و بستری شدگان در بخش کرونا به طور چشم گیری افزایش یافته است اما تعداد پرستاران بخش کرونا در دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد همان هایی هستند که در ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده و بر تعداد آن ها افزوده نشده است.

پنج ماه از شیوع این ویروس در این استان می گذرد و اکنون پرستارها از فشار کاری و تعداد زیاد مراجعه کنندگان خسته شده اند ولی هنوز متعهدانه در بخش حاضر شده و با چهره ای شاداب بر سر بیماران حضور می یابند و به آن ها برای بهبودی هرچه سریعترشان امیدواری می دهند.

کادرمانی با کمترین فاصله در حال جنگیدن با ویروس ناشناخته است

هادی درگزینی یکی از پرستاران بخش کرونا در بیمارستان امام حسن(ع) در بجنورد است که گاهی اوقات به عنوان سوپروایزر نیز به بیماران ارائه خدمت می دهد، آرزویش فقط سلامتی مردم است و هنگامی که از خدمت صادقانه همکارانش صحبت می کند بغض گلویش را می گیرد و مشخص است که نگران همکارانش در این بخش است.

اما خود این پرستار فداکار هم طی یکی دو ماه گذشته به بیماری کووید 19 مبتلا شد ولی بعد از بهبود نسبی به علت اینکه سختی کار در بخش دوچندان شده دوباره بر سرکار بازگشت.

درگزینی که نگران حال همکارانش است در گفت و گو با ایسنا می گوید: ما پرستاران، بخش خدماتی و ... که در بخشی که بیماران مبتلا به کووید 19بستری شده اند در مواجه مستقیم با ویروس کرونا قرار داریم و با وجود اینکه از تمامی وسایل حفاظتی استفاده می کنیم بازهم ممکن است به این بیماری مبتلا شویم چراکه یک پرستار در مواجه مستقیم یک بیمار قرار دارد.

در حال حاضر تقریبا تمامی کارکنان این بخش به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که یا خود را بروز داده و یا اینکه بدون علائم رد شده است.

وی با اشاره به اینکه من پرستار قبول کرده ام که از بیماران مراقبت کنم، ادامه می دهد: اما این ویروس ناشناخته است و هر مرتبه چهره جدیدی از خود نشان می دهد در اوایل شیوع به صورت تنگی نفس بود و یا اینکه اعلام می کردند که نیازی به استفاده از ماسک نیست اما حالا به شکل های مختلف خود را نشان می دهد و یا اینکه اعلام می کنند که باید حتما از ماسک استفاده شود و حالا کادر درمانی با چنین ویروس ناشناخته ای با کمترین فاصله از بیماران می جنگد.

وقتی طاقت طاق می شود و ماسک از روی صورت برداشته می شود

فصل گرما است و تحمل هوای گرم در شرایط عادی خیلی سخت است، این را درگزینی می گوید و اظهارمی دهد: حال ببینید پرستارانی که از بیماران کرونا مراقبت می کنند به خاطر لباس های محافظتی که از جنس پلاستیکی است، استفاده می کنند چه می کشند.

هوا گرم است و خود این لباس هم گرما تولید می کنند و ما مجبور هستیم که یک شیفت کاری را بدون اینکه آن را از تن بیرون کنیم با ماسک N95 بپوشیم، ولی باید به این نکته هم توجه کنیم که چقدر پوشیدن این لباس برای پرستاری که مبتلا به ویروس کرونا شده و یا تازه از شر این ویروس خلاص شده که دچار تنگی نفس شدید هم است، چقدر سخت و طاقت فرساست.

وی یادآور می شود: زمانیکه خودم از این بیماری بهبود پیدا کردم و دوباره به بخش آمدم گاهی اوقات تنفس با ماسک N95آنقدر برای من سخت بود که به خارج بخش می رفتم تا چند دقیقه ای ماسک را بردارم تا بتوانم بدون ماسک تنفس کنم و الان هم گاهی اوقات تعدادی از پرستاران که تنفس برای آن ها سخت می شود ماسک را از روی دهان خود بر می دارند.

مردم با رعایت نکات بهداشتی باعث رفع خستگی کادر درمان شوند

درگزینی با تاکید بر اینکه پرستاران با تمام خستگی در بخش برای مراقبت از بیماران حاضر می شودند اما حال زمان آن رسیده که مردم نیز به این قشر خدوم با رعایت نکات بهداشتی توجه ویژه کنند تا خستگی از تن آن ها به در شود، با یادآوری بدترین خاطرات در دوره زمانی شیوع ویروس کرونا می گوید: متاسفانه پرستاران در این بخش هر روز شوکه و ناراحت می شوند.

فرد جوان بدون علائم به این بخش ارجاع داده می شود و کادر درمانی هر کاری که از دستش بر می آید انجام می دهد، تمام علم خود را به کار می گیرد تا جان آن را نجات دهد ولی با یک ویروس ناشناخته سروکار دارد و هیچ کدام از تلاش هایی که انجام داده کارساز نیست و مریض جلوی چشم کادر درمانی می میرد و این به عنوان بدترین خاطره برای همیشه در ذهن آن ها ثبت می شود؛ اما می شود که کار فقط با رعایت ساده ترین نکات مثل زدن ماسک و ... به آنجا نرسد.

دلم برای پدر و مادرم تنگ شده است

وی تاکید می کند: پرستارها نگران اعضای خانواده خود هستند که مبادا آن ها هم درگیر نشوند اما متاسفانه پرستاری در این بخش بوده که هم خود و هم تمام اعضای خانواده درگیر و در بیمارستان بستری شدند.

دلم برای پدر و مادرم تنگ شده است؛ این ابراز دلتنگی از سوی درگزینی است و می افزاید، پنج ماه است که پدر و مادرم را درست و حسابی ندیده ام و چند مرتبه ای که هم آن ها را دیده ام از فاصله 10 متری بوده است و این مشکلی است که الان همه همکاران ما در این بخش با آن سرو کار دارند.

نیروهایی که بدون امنیت شغلی در بخش مراقبت از بیماران کرونا خدمت می دهند

وی در ادامه تاکید می کند: از سوی دیگر پرستارها اکنون به صورت فی سبیل الله و فقط در راه خدا خدمت می دهند و تاکنون تمامی اقداماتی که اعلام شده که برای ما انجام می دهند در اندازه وعده بوده و در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی ادامه می دهد: در بخش مراقبت از بیماران کووید 19، نیروهای خدماتی مشغول به کار هستند که شرکتی هستند و بدون هیچ گونه امنیت شغلی خود را در دل شیر انداخته و در این بخش مشغول به کار هستند، پس باید نگاه ویژه ای به این حوزه انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...