داغی دوباره بر تن رنجور سپیدپوشان + فیلم


داغی دوباره بر تن رنجور سپیدپوشان + فیلم

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح روز دوشنبه 23 تیرماه، ضلع شمالی بیمارستان الزهرا(س) اصفهان...

نوای قرآن در محوطه پیچیده... وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ...

سفیدپوشانی روبروی ساختمان بر روی نشانه های از پیش تعبیه شده ایستاده اند و خانواده ای سیاه پوش روبروی آنها زیر بار داغ تازه خود کمر خم کرده اند.

پیرمرد عصا به دست توان صحبت کردن ندارد، همسر و خواهر توان ایستادن ندارند و دختر در غم از دست دادن پدر بی امان اشک می ریزد.

پزشکان و پرستاران اصفهانی اینجا جمع شده اند تا تسلی بخش خانواده دکتر سید محمد موسوی، پزشک مدافع سلامت باشند، درحالی که شاید این روزها خودشان بیشتر از هرکسی دیگری نیازمند تسلی خاطر هستند.

حالا پنج ماه است که سفیدپوشان مدافع سلامت، در جبهه مقابله با این ویروس ایستادگی کرده اند، اما این روزها خسته تر و فرسوده تر از هر زمانی هستند.

تحمل درد و رنج بیماری مردم درحالی روح و جسم آنها را فرسوده که از دست دادن همکار، غم دیگری بر غم های آنها افزوده است... اگرچه هیچ کدام از سختی ها تاکنون مانع استقامت و پایداری آنها در خط مقدم مبارزه با کرونا نشده و همچنان خالصانه و بی ادعا در این جبهه شبانه روز ایستادگی می کنند.

دکتر سید محمد موسوی از اهالی شهر زواره و دومین پزشک و چهارمین شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (سومین شهید پزشک استان) است که امروز در میان بهت و بغض همکارانش به خانه ابدی خود رهسپار شد.

دکتر سید محمد موسوی، متخصص اطفال بیمارستان حضرت زهرا (س) بود که ۱۰ تیر ماه به علت ویزیت تخصصی بیماران در بیمارستان حضرت زهرا (س) زینبیه به بیماری کووید۱۹ مبتلا شد و روز شنبه این هفته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت و به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست.

این پزشک متخصص سابقه فعالیت به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، رییس بیمارستان کاشانی، مدیر درمان استان، معاون درمان بیمارستان امین، پزشک متخصص اطفال بیمارستان های امین و زینبیه، پزشک متخصص خیریه های زهرای مرضیه و خیریه دولت آباد، بیمارستان حضرت زهرا زینبیه و مجتمع خیریه حضرت امام رضا(ع) دولت آباد را در سوابق کاری خود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم تشییع دکتر سید محمد موسوی با بیان اینکه شهید همیشه شاهد و حاضر است، گفت: این ابتلا و آزمایش که پنج ماه است استمرار دارد، بسیاری از سره ها را از ناسره جدا کرده و امتحانی است که در آن بسیاری با کارنامه درخشان به ملاقات پروردگار می شتابند.

طاهره چنگیز افزود: امیدوارم شهدای مدافع سلامت در جوار رحمت بی کران الهی به آرامش ابدی برسند و خداوند تن خسته از تلاش بی وقفه و قلب رنجور آنها از درد و رنج بیماران را به نشاط برساند.

وی با تسلیت به خانواده دکتر موسوی، تصریح کرد: قطعا این فقدان هرگز ترمیم نمی شود ولی می دانیم کسی قرار نیست الی الابد در این دنیا باشد و بازگشت همه به سوی اوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بار دیگر با قدردانی از همه کسانی که خالصانه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و مجاهدانه برای سلامت مردم تلاش می کنند، گفت: کسانی که با قلب مجروح اینجا حضور دارند برای بدرقه عزیزی آمده اند که چندوقت پیش در جمع خودمان داشتیم، از خداوند بخواهیم این دوره آزمایش دشوار را برای ما کوتاه تر کند و کمک کند در این امتحان دشوار رو سپید و سربلند بیرون بیایم.

با نواخته شدن مارش نظامی، پیکر دکتر موسوی برای آخرین وداع خانواده و همکارانش آورده شد و پس از لحظاتی کوتاه و دردناک، راهی گلستان شهدای اصفهان شد.

دختر دکتر موسوی در حاشیه مراسم وداع با پدرش به خبرنگار ایسنا، گفت: تنها چیزی که می توانم از پدرم بگویم این است که او شریف زندگی کرد. در همه سمت هایی که داشت هیچ وقت خطایی نکرد و همشه شریف زندگی کرد؛ این مهمترین درسی است که از پدرم گرفتم.

وی با اشاره به دغدغه پدرش برای خدمت رسانی به بیماران، گفت: پدرم در خیریه های مختلف درمانی فعالیت داشت، در قسمت های مدیریتی هم سوابقش مشخص است و همه دوستان و همکارانشان می دانند که تا چه حد دغدغه بیماران به ویژه افراد نیازمند را داشت.

مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع سلامت درحالی برگزار شد که این روزها مبارزه بی امان کادر درمان با ویروس منحوس کرونا همچنان ادامه دارد.

به امید روزی که با گرامی داشت یاد و خاطره ایثارگرانی که در راه حفظ سلامت مردم جان خود را ارزانی داشتند، از این دوره سخت و داغ های بی شمارش عبور کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن