رشد و جهش تولید با اصلاح قانون


رشد و جهش تولید با اصلاح قانون

رئیس دیوان عدالت اداری: یکی از مهمترین راه‌های کمک به جهش تولید، اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و زدودن قوانین مانع تراش است.

رشد و جهش تولید با اصلاح قانونبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی در نشست جهش تولید در رویه قضایی دیوان عدالت اداری، به الزامات تحقق این شعار در دیوان اشاره کرد و افزود: وظایفی را که دیوان در راستای تحقق این شعار برعهده دارد، به بهترین نحو انجام می‌دهیم و با بکارگیری سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی دیوان از چرخه تولید حمایت می‌کنیم.
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه دشمن با تمام قوا درصدد ضربه زدن به توان اقتصاد و صنعت است، گفت: شناسایی مشکلات و چالش‌های این بخش و حمایت از تولید داخل در سال جهش تولید یک ضرورت برای مقابله با دشمن است.
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی به پرونده‌هایی که با شکایت تولیدکنندگان در دیوان تشکیل می‌شود، اشاره کرد و گفت: قاضی رسیدگی کننده باید با این موضوعات با هوشمندی برخورد کند و در صورت درخواست دستور موقت، اگر به روند و جهش تولید لطمه وارد می‌کند از صدور این دستور خودداری کنند یا اگر عکس این موضوع صادق بود به جهت حمایت از چرخه تولید روند رسیدگی تسریع شود.
وی افزود: یکی از موضوع‌های مهم در دیوان عدالت اداری که به نوعی تولید است و باید از آن حمایت کرد، صدور پروانه‌های ساختمانی است که منجر به تولید مسکن می‌شود. افزایش ساخت مسکن موجب کاهش قیمت مسکن و در نهایت به کاهش نرخ تورم کمک بسزایی دارد.
رئیس دیوان عدالت اداری در پایان آسیب شناسی قوانینی را که مانع رشد و جهش تولید می‌شود، مهم خواند و افزود: یکی از مهمترین راه‌های کمک به جهش تولید اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و زدودن قوانین مانع تراش است و این قوانین باید شناسایی شود و معاونت‌های دیوان عدالت اداری هر کدام به صورت تخصصی می‌توانند در این راستا کمک شایانی کنند.
این نشست به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح دیوان عدالت اداری و با حضور معاونان، مدیران و کارکنان قضایی و اداری در سالن هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو