افزایش بیش از 7 درصدی تولید آب در آذربایجان غربی


افزایش بیش از 7 درصدی تولید آب در آذربایجان غربی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، از افزایش 7.4 درصدی تولید آب در استان خبرداد.

علیرضا رضوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این میزان افزایش، در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته است، اظهار کرد: افزایش میزان تولید آب، ناشی از افزایش مصرف توسط مشترکین و برای تامین نیاز مردم بوده است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا و توصیه مردم به شستشوی مکرر دستها، در افزایش مصرف آب تاثیر چشمگیری داشته که نیازمند دقت و توجه مشترکین به هنگام شستشو برای جلوگیری از هدررفت آب است.

رضوی، شروع فصل تابستان و ایام گرم سال را نیز دیگر عامل افزایش مصرف آب در سطح استان عنوان و اظهار کرد: هرچند در تولید و تامین آب شرب مورد نیاز مشترکین استان، مشکلی وجود ندارد، اما به لحاظ محدودیت منابع آبی و کاهش سطح آبهای زیرزمینی، رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب، تنها راهکار پیش رو برای مقابله با کم آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی منابع تامین آب درشهرهای استان از منابع زیرزمینی را ۵۱ درصد و در روستاها را ۹۹ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه از نظر مخازن ذخیره آب در استان، از استاندارد تعریف شده عقب هستیم، افزود: هم در بخش آب شرب شهری و هم در آب شرب روستایی نیاز به توسعه و ظرفیت سازی مخازن ذخیره آب وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید