مالیات بر کدام خانه‌های خالی وضع می‌شود؟


مالیات بر کدام خانه‌های خالی وضع می‌شود؟

اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی بار روانی مثبت زیادی ایجاد خواهد کرد و از قیمت مسکن می‌کاهد بشرطی که ساز و کار شناسایی مسکن‌ها طراحی شود.

مالیات بر کدام خانه‌های خالی وضع می‌شود؟

گروه راه و مسکن بازارنیوز: غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون موضوع وضع مالیات بر خانه‌های خالی گفت: تعداد واحد مسکونی در کشور اگر نگوییم بیشتر از تقاضا است حداقل اندازه تقاضا می‌باشد، اما متاسفانه خبر داریم بعضی افراد در تهران ۱۰۰ یا ۱۵۰ واحد مسکونی خالی دارند که درب‌ها را قفل کرده و در اختیار مردم قرار نمی‌دهند.

وی افزود: این طرح به دنبال این نیست افرادی که تعداد مشخصی خانه برای اعضای خانواده تهیه کردند را تحت فشار قرار بدهد بلکه هدف آن افرادی ست که دنبال بازی‌های اقتصادی هستند و با در اختیار داشتن تعداد زیاد واحد مسکونی خالی بخواهند قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار دهند و واحد‌ها را وارد بازار نکنند. پس هدف طرح ترغیب این دسته افراد است تا واحد‌ها را در اختیار مردم قرار داده و از فشار مسکن بر مردم جلوگیری شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس تاکید کرد: آن دسته از همکاران که مخالف دو فوریت بودند نظرشان این بود که بیشتر باید روی موضوع کار شود، اما اختلاف نظری روی اصل قضیه وجود ندارد و اظهار داشتند طرح باید پختگی لازم را داشته باشد تا بتوانیم بین افرادی که برای استفاده شخصی ملک دارند یا برای سوداندوزی تفکیک قائل شویم. البته فعلا فقط فوریت تصویب شده و فرصت برای چکش کاری وجود دارد و دوستان در کمیسیون با فرصت روی طرح کار می‌کنند تا با جزئیات کامل به صحن علنی برگردد.

مرحبا در پایان گفت: اجرای این طرح بار روانی مثبت زیادی ایجاد خواهد کرد و از قیمت مسکن می‌کاهد بشرطی که ساز و کار شناسایی مسکن‌ها طراحی شود و خانه‌های خالی را بتوانیم شناسایی کنیم انشاله معتقدم تاثیر مثبت فراوانی خواهد داشت البته منظور از ساز و کار سامانه املاک می‌باشد یا سامانه‌های مشابه آن که بتوان نیاز‌های جامعه را تشخیص داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟