8500 خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد


8500 خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد

عصر خودرو- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: هشت هزار و 500 خودرو در سه ماهه نخست امسال بدون هیچگونه سانحه و خسارتی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، قاسم عسکری نسب روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشور های آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: در دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که بیشتر آن محموله خودرو است) به 17 هزار و 982 تن رسید که 9 هزار و 650 تن از اینگونه کالاها در بندرلنگه و بنادر تابعه آن وارد شده است.

تخلیه و بارگیری 956 هزار تن کالا در بنادرغرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تا ابتدای تیرماه امسال، در مجموع 956 هزار تن انواع کالا در بندرلنگه و بنادر تابعه آن تخلیه وبارگیری شد.
عسکری نسب ادامه داد: 469 هزار و 559 تن از این کالاها با افزایش چهار درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و 486 هزار و 460 تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
وی با اشاره به صادرات 233 هزار و 665 تن کالای غیرنفتی با افزایش 19 درصدی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام 42 هزار و 786 تن بوده است.

پهلوگیری 1485 فروند شناور در بنادرغرب هرمزگان
وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و 485 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری 193 فروند شناور بالای هزار تن و 2 هزار و 774 فروند از شناورهای پهلو گرفته زیر هزار تن بوده است.
اداره بنادر و دریانوردی لنگه به عنوان مرکز مدیریت بنادرغرب استان هرمزگان با راهبری هفت بندر تجاری و مسافری( از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر)، 575 کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس را تحت نظارت حوزه جغرافیایی خود دارد و علاوه بر ترابری مسافر و ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر