85 درصد صادرکنندگان سمنان به تعهد ارزی خود عمل کردند


85 درصد صادرکنندگان سمنان به تعهد ارزی خود عمل کردند

سمنان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از 85 درصد از واحدهای صادرکننده این استان تعهد ارزی خود را با وجود مشکلات متعدد به انجام رسانده‌اند.

علی‌اصغر جمعه‌ای روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: نیاز است تا راه‌های بازگشت ارز برای واحدهای صادرکننده مشخص شود و در این زمینه تسهیل‌گری صورت گیرد.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: پیشنهادهایی به‌منظور تشویق صادرکنندگان برای ارزآوری بیشتر و همچنین جلوگیری از تعلیق کارت‌های بازرگانی، تهیه، تدوین‌شده است و اگر نیاز باشد به بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

وی گفت: بحث و بررسی و ارائه راهکار در خصوص مشکلات رفع تعهدات ارزی و تعلیق کارت‌های بازرگانی، در دستور کار قرارگرفته است، مواردی همانند به‌روزنبودن سامانه بانک ‌مرکزی، اطلاعات متناقض موجود در بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و متقاضی و فقدان تدوین دستورالعمل برای بازگشت ارز صادراتی از محل ورود موقت، ازجمله مشکلات تحقق تعهدات ارزی است که صادرکنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

جمعه ای ادامه داد: بسته شدن پیش از موعد سامانه جهت رفع تعهد ارزی و نپذیرفتن پروانه صادراتی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به منظور رفع تعهد ارزی صادرات در مقابل واردات، از دیگر مواردی است که باید به آن رسیدگی شود تا مشکلات واحدهای صادرکننده در حوزه بازگشت ارز حاصل از صادرات محقق شود.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان، تامین آب را یکی دیگر از مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی استان برشمرد و تصریح کرد: تامین آب یکی از دغدغه‌های اصلی واحدهای تولیدی است که باید مورد توجه خاص مسوولان کشور و استان سمنان قرار بگیرد.

استان سمنان حدود یک هزار و ۸۴۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم بخش صنعت و معدن از اشتغال استان سمنان بیش از ۳۴ درصد و از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

درآمد گمرک این استان در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون نسبت به هفت سال قبل از آغاز فعالیت آن، ۳۹۲ درصد افزایش یافته است.

درآمد گمرک استان سمنان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال بوده است. در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان ۱۵۹ درصد افزایش یافت و ۲ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۱۱۳ تن کالا به ارزش یکهزار میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا