رگبار و باد شدید استان سمنان را درمی‌نوردد


رگبار و باد شدید استان سمنان را درمی‌نوردد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: رگبار پراکنده و وزش باد شدید مهمترین اثر سامانه ناپایدار کنونی حاکم بر استان است.

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره ای و نقشه های پیش یابی، شرایط جوی استان متاثر از امواج ناپایدار و تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهد بود.

وی آغاز فعالیت این سامانه را بعدازظهر یکشنبه عنوان و بیان کرد: نوع مخاطره این سامانه بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، در نقاط مستعد احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه اثر سامانه حاکم بر جو استان سمنان نیز در بیشتر نقاط و با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی استان به صورت رگبار و رعد و برق است.
مصطفوی افزود: در برخی نقاط به ویژه نواحی جنوبی، مرکزی و غربی با جهت غالب شمالی تا شرقی نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست.
وی، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی با توجه به رگباری بودن بارش ها، امکان خسارات ناشی از وزش باد شدید را مهمترین مخاطرات فعالیت سامانه بارشی کنونی دانست.
وی بیان کرد: خودداری از تردد، توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، نرفتن به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید، پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی مهمترین توصیه های هواشناسی سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: این سامانه روز سه شنبه از استان سمنان خارج می شود.

طبق پیش بینی هواشناسی استان، شرایط جوی شهر سمنان امروز نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعات وزش باد و بارش پراکنده و در شب نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای شهر سمنان امروز و فردا به ترتیب ۳۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!